اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی:

قیمت طلا برای شکستن کانال فعلی نیاز به افزایش نرخ تورم دارد

سایت طلا : گرچه قیمت جهانی طلا از پایین ترین سطح در 4 هفته اخیر فاصله گرفته ولی هنوز برای جلب نظر مساعد سرمایه گذاران بین المللی با چالش روبرو است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی گیتکو نیوز، آیرا اپشتاین تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: قیمت طلا برای شکستن کانال فعلی نیاز به آن دارد که نرخ تورم در اقتصاد جهانی با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: تا زمانی که نرخ تورم در اقتصادهای توسعه یافته و صنعتی با افزایش چشمگیری روبرو نشود، قیمت طلا در کانال فعلی حفظ خواهد شد و امید چندانی به افزایش فزاینده قیمت طلا وجود ندارد.

این تحلیلگر اقتصادی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان تابستان امسال بین 1200 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی شاهد افزایش چشمگیر نرخ تورم نیستیم و طلا نیز بدون رشد فزاینده تورم نمی تواند روندی کاملا صعودی داشته باشد. دستمزدها نیز طی ماه های اخیر با افزایش چندانی روبرو نشده و این عامل نیز می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

تازه ترین آمارهای اشتغال آمریکا نشان می دهد که دستمزدها طی 12 ماه گذشته با رشد 2.5 درصدی روبرو شده است.

این تحلیلگر اقتصادی در ادامه اظهار داشت: قیمت جهانی طلا از سوی دیگر با چالش بزرگ رشد فزاینده ارزش سهام روبرو است. ارزش سهام طی ماه های اخیر با رشد چشمگیری روبرو شده و این مساله موجب جذب سرمایه گذاران بین المللی شده است. این در شرایطی است که تنش های سیاسی بین المللی همچنان وجود دارد.

وی افزود: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا در شرایط کنونی اهمیت خود را تا حد زیادی از دست داده است که علت اصلی آن رشد ارزش سهام در بازارهای مالی بین المللی بوده است.

این تحلیلگر اقتصادی بر این باور است که طلا می تواند در کوتاه مدت سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند. اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی اروپا فشار زیادی را بر ارزش دلار آمریکا وارد کرده است. انتشار امارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا نیز گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را تا حد زیادی کاهش داده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین و وضعیت تقاضای فیزیکی طی روزهای آینده تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد