اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تثبیت قیمت جهانی طلا پس از اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا

سایت طلا : پس از برگزاری نشست مهم بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و اظهارات ماریو دراگی رئیس این بانک ، قیمت طلا در بازارهای جهانی با ثبات نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی طلا برای دومین هفته متوالی در مسیر صعودی قرار گرفته است. قیمت طلا روز پنجشنبه از بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر فاصله گرفته است. قیمت این فلز گرانبها پس از اظهارات ماریو دراگی در روز پنجشنبه با افزایش روبرو شد ولی تا پایان مبادلات روز گذشته با کاهش نسبی همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به سطح 1245 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا روز پنجشنبه تا سطح 1248 دلار در هر اونس افزایش یافت که این بالاترین رقم در 3 هفته اخیر به شمار می رود.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با افزایش 1.3 درصدی روبرو شده است. اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا موجب کاهش شدید ارزش دلار آمریکا در برابر یورو شده است به طوری که ارزش دلار در بر ابر یورو به پایین ترین سطح در 2 سال اخیر رسیده است.

ماریو دراگی پس از نشست روز گذشته بانک مرکزی اروپا از آمادگی این بانک برای مذاکره درباره تغییر برنامه خریداری اوراق قرضه در نشست پاییز خبر داده است. البته بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته خود برنامه انبساطی پولی را تغییر نداده و حتی درباره احتمال متوقف شدن برنامه های پولی انبساطی مذاکره نکرده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته بیشتر از حد انتظارات کاهش یافته است و به پایین ترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده است. این مساله نشانگر بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا بوده است.

دور نخست مذاکرات برگزیت بین مقام های ارشد بریتانیا و اتحادیه اروپا روز گذشته بدون دستیابی به پیشرفت های چشمگیری به پایان رسیده است. بانک مرکزی ژاپن نیز در نشست روز گذشته خود سیاست های پولی را بدون تغییر حفظ کرده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو تاثیر زیادی بر وضعیت قیمت جهانی طلا خواهد داشت. نظرسنجی رویترز از 500 کارشناس ارشد اقتصادی نشان می دهد که هنوز احتمال متوقف شدن سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان طی ماه های آینده وجود دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد