اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد کیتکو نیوز بررسی کرد:

آیا روند نزولی ارزش دلار آمریکا ادامه خواهد یافت؟

سایت طلا : دلار آمریکا طی روزهای اخیر تحت فشار زیادی قرار داشته است، ولی سئوال اصلی این است که آیا روند نزولی ارزش دلار طی هفته های آینده ادامه خواهد یافت؟

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جیم وایکوف تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا همچنان به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار دارد. بنابر این روند نزولی یا صعودی ارزش دلار می تواند مسیر قیمت طلا را مشخص نماید.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: ارزش دلار آمریکا از ابتدای امسال تاکنون حدود 9 درصد کاهش داشته است. ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی تنها در ماه جاری 2 درصد کاهش یافته است.

وایکوف گفت: بی شک یکی از مهمترین علل افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته افت شاخص دلار آمریکا بوده است.

البته سوال مهم و اساسی این است که آیا ارزش دلار طی هفته های آینده به این روند نزولی ادامه خواهد داد؟ برای درک بهتر این مساله باید روند نوسانات ارزش دلار از 2012 تا جولای 2014 میلادی را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

شاخص ارزش دلار در این مدت در پایین ترین سطح خود به 78 واحد رسید و در بالاترین حد نیز به 84 واحد رسیده بود.در جولای 2014 میلادی شاخص دلار به 80 رسید و این رقم در ابتدای 2015 میلادی این شاخص به 100 واحد رسیده بود. در طول سال 2015 و بخش های زیادی از سال 2016 میلادی شاخص دلار بین 92 تا 100 واحد در نوسان بوده است. از اواسط جولای تا اواخر 2016 میلادی نیز شاخص دلار به 104 واحد رسید که این بالاترین ارزش دلار از 2002 میلادی بوده است.

از اواخر سال گذشته تاکنون هم شاخص ارزش دلار با افت شدید و چشمگیری روبرو شده است و در شش ماه گذشته به طور متوالی با کاهش همراه شده است.

استین یاکوبسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در مصاحبه با بلومبرگ تاکید کرد: ارزش دلار مطابق با سیاست های دولت ترامپ به شدت کاهش یافته است. هر چه نگرانی بین المللی نسبت به سیاست های دولت ترامپ افزایش پیدا می کند، ارزش دلار نیز تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: روند صعودی ارزش دلار طی ماه های گذشته فشار زیادی را بر اقتصاد کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند وارد کرده است. پیش بینی می شود ارزش دلار آمریکا در شرایط کنونی و طی هفته های آینده با کاهش بیشتری روبرو شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد