اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
استراتژیست برجسته بازارهای بین المللی خبر داد:

افت ارزش دلار آمریکا موجب عملکرد چشمگیر قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : یک تحلیلگر و استراتژیست ارشد بازارهای بین المللی بر این باور است که افت ارزش دلار آمریکا می تواند موجب عملکرد بهتر و قابل توجه طلا در بازارهای جهانی شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، دنیس گارتمن تحلیلگر برجسته بازارهای بین المللی تاکید کرد: روند نزولی ارزش دلار آمریکا می تواند در بلندمدت به نفع قیمت طلا شود.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: آمارهای نگران کننده درباره اوضاع اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش دلار داشته و موجب شده تا ارزش آن به پایین ترین سطح در 10 ماه اخیر برسد.

گارتمن در ادامه گفت: این مساله کاملا منطقی است که با کاهش ارزش دلار ، تقاضا و قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شود. ارزش دلار آمریکا طی روزهای گذشته تحت تاثیر اظهارات رئیس فدرال رزرو و انتشار امارهای ضعیف و ناامید کننده آمریکا با کاهش شدیدی روبرو شده است.

اظهارات گارتمن در حالی است که شاخص ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح از سپتامبر گذشته رسیده است. قیمت جهانی طلا نیز تحت تاثیر افت ارزش دلار به مسیر صعودی خود ادامه می دهد.

وی افزود: نتایج نشست بانک های مرکزی ژاپن و اروپا طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته باشد.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم امسال به 6.9 درصد رسیده است.

گارتمن گفت: آمارهای ناامید کننده خرده فروشی در آمریکا طی ماه گذشته این نگرانی ها را تقویت کرده است که اعتماد مصرف کننده در این کشور با کاهش روبرو شده است. تازه ترین آمارهای وزرات بازرگانی آمریکا نشان می دهد خرده فروشی در ماه ژوئن با کاهش 0.2 درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی آغاز مذاکرات برگزیت بین مقام های ارشد اتحادیه اروپا و بریتانیا می تواند چشم انداز آتی این اتحادیه را مشخص کند. به نظر می رسد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تبعات زیاد اقتصادی و اجتماعی به همراه خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی انگلیس، منطقه یورو و آمریکا طی روزهای آینده عامل مهمی برای نوسانات بازارهای بین المللی خواهد بود.تازه ترین آمارهای منتشر شده در چین نشانگر افزایش رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال بوده است.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند و چین تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد