اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه فلزات گرانبهای اسپروت:

قیمت جهانی طلا با کاهش ارزش سهام به بیش از 1400 دلار خواهد رسید

سایت طلا : موسسه اسپروت که در زمینه فلزات گرانبها فعالیت می کند پیش بینی کرد که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، موسسه سرمایه گذاری اسپروت در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد: کاهش رشد اقتصادی آمریکا و افت احتمالی ارزش سهام موحب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان امسال با افزایش بیشتری روبرو شود.

بر اساس این گزارش پیتر گروسکوف تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری تاکید کرد: عامل اصلی بعدی که می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد، اصلاح ارزش سهام در بازارهای مالی طی ماه های آینده خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی می شود رشد اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده کمتر از حد انتظارات خواهد بود و این مساله تاثیر منفی زیادی بر ارزش سهام خواهد داشت. افت ارزش سهام نیز در نهایت به نفع قیمت و تقاضای طلا تمام خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: این مساله همواره منطقی بوده است که نوسانات شدید بازار سهام دلیل منطقی و خوبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا است.

وی اظهار داشت: اعلام سیاست های پولی از سوی بانک های مرکزی جهان طی ماه های اخیر موجب شده است تا قیمت طلا از اوایل ماه گذشته بیش از 5 درصد کاهش یابد.

بانک مرکزی کانادا اخیرا برای نخستین بار از سال 2010 میلادی نرخ بهره را افزایش داده و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان از حمله آمریکا و اروپا نیز تمایل خود را برای افزایش نرخ بهره نشان داده اند.

ولی این تحلیلگر اقتصادی بر این باور است که اوضاع اقتصادی کشورهی توسعه یافته و صنعتی به آن خوبی نیست که برخی کارشناسان و تحلیلگران اعلام کرده اند و این اقتصادها نمی توانند به سرعت نرخ بهره را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ بهره از سوی بانک های مرکزی جهان در حالی که تورم پایین است، می تواند فشار زیادی را بر بازارهای سهام و ارز وارد کند و این مساله در نهایت به نفع طلا خواهد بود. بررسی تاریخ اقتصادی 20 سال گذشته نیز نشان می دهد که هر زمان بانک های مرکزی تصمیم گرفته اند تا به صورت هماهنگ نرخ بهره را افزایش دهند، فشار شدیدی به بازار سهام وارد شده است.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد