اونس طلا2326.24
مظنه15,336,000
18 گرم3,540,300
ارزش سکه34,552,008
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000
موسسه کاپیتال اکونومیکس خبر داد:

سیاست های فدرال رزرو آمریکا قیمت نقره را به شدت کاهش خواهد داد

سایت طلا : بر خلاف رشد تقاضا و کاهش تولید نقره، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که قیمت جهانی نقره طی ماه های آینده با کاهش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که تقاضای جهانی نقره رو به افزایش بوده و میزان تولید شرکت های معدنی با کاهش همراه شده است ولی تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت جهانی نقره طی ماه های آینده با کاهش بیشتری روبرو شود.

بر اساس این گزارش موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره تا پایان سال 2017 به کمتر از 15 دلار خواهد رسید ولی این رقم تا پایان 2018 میلادی به سطح 16 دلار در هر اونس بازخواهد گشت.

قیمت طلا که از ابتدای امسال با روندی صعودی روبرو شده بود از اواسط آوریل تاکنون تحت فشار زیادی قرار گرفته است. قیمت نقره طی هفته گذشته به تنهایی با افت شدید 3 درصدی روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران این موسسه سرمایه گذاری، مهمترین عامل کاهش شدید قیمت نقره طی ماه های اخیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا بوده است.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و ظاهرا قصد دارد یک بار دیگر نیز نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد.

سیمونا گامبرینی تحلیلگر ارشد اقتصادی کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: چشم انداز سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی از خرید فلزات گرانبها از جمله نقره منصرف شوند.

وی تصریح کرد: به نظر من تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره، تاثیر رشد تقاضا و کاهش تولید نقره طی ماه های آینده را خنثی خواهد کرد.

پیش بینی می شود تقاضای صنعتی برای نقره در سال 2017 میلادی با رشد یک درصدی روبرو شود و تولید جهانی این فلز گرانبها نیز تا پایان امسال بیش از 3 درصد کاهش داشته باشد.

هر سال بیش از 50 درصد نقره جهان در بخش صنعتی مصرف می شود. این شامل تجهیزات الکترونیکی، پنل های خورشیدی است. تولید جهانی نقره نیز احتمالا تحت تاثیر جاری شدن سیل در پرو و اعتصاب در مکزیک با افت نسبی روبرو می شود. تولید نقره در مکزیک و پرو طی ماه های ژانویه تا آوریل به ترتیب 4 و3 درصد کاهش داشته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد