اونس طلا2214.27
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

وجود ۴۰۰ تن طلا در خانه‌های مردم

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: در تهران از حدود 2850 واحد طلاسازی، 800 واحد تعطیل شده اند و طبق آمار رسمی در کشور از 32 هزار واحد تولیدی طلا، حدود چهار هزار واحد تعطیل شده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین محمد کشتی آرای در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع، ابزار، ماشین آلات و تولیدات فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی با بیان اینکه طلای وارداتی وجود ندارد، اظهار کرد: ورود مصنوعات طلا به کشور ممنوع است، اما هر شخصی که وارد کشور می شود می تواند تا 150 گرم طلای دست ساز برای مصرف شخصی وارد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با غیر قانونی و شوم خواندن پدیده قاچاق طلا و جواهر، ادامه داد: برآوردها در سه سال پیاپی با بررسی ویترین طلافروشی ها نشان می دهد که به طور میانگین 15 تا 22 درصد مصنوعات داخل ویترین ها، به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور به افت قیمت طلا در چند هفته گذشته اشاره کرد و گفت: قیمت طلا در دو تا سه هفته گذشته با افت 1.6 درصدی مواجه شده که این افت در طی مدت 10 روز تا دو هفته، قابل ملاحظه است.

کشتی آرای با اشاره به عوامل موثر در کاهش قیمت جهانی طلا، خاطرنشان کرد: تنش های سیاسی منطقه باعث شد میل خرید و سرمایه گذاری در طلا کاهش پیدا کند، همچنین ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر کاهش پیدا کرده است و همواره کاهش ارزش دلار باعث کاهش قیمت طلا می شود.

وی اضافه کرد: شاخص های اقتصادی بسیاری در معادلات و مبادلات اقتصادی تاثیرگذار هستند، به عنوان نمونه در چند هفته گذشته، شاخص اشتغال جهانی افزایش یافته و این موضوع باعث تقویت تولید و کاهش سرمایه گذاری بر روی طلا شده است.

ثبت نمایشگاه طلای اصفهان در تقویم جهانی

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور تاکید کرد: ویژگی مهم نمایشگاه طلای اصفهان، برگزاری منظم و مرتب سالانه آن بوده به طوری که این رویداد در تقویم نمایشگاه های طلا و جواهر دنیا به ثبت رسیده است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: در سال های اولیه انقلاب و پس از آن به دلیل تحریم ها و هشت سال دفاع مقدس، صنعت طلای کشور از دنیا عقب ماند، در سال های اولیه برگزاری نمایشگاه در اصفهان و در بخش ماشین آلات، ماشین آلات و ابزار ابتدایی نمایش داده می شد اما سال به سال وضعیت بهتر و دستگاه ها و ماشین آلات به روزتر شد.

وی در خصوص پیگیری و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: این قانون در دست اصلاح و تغییر است، اما بحث تغییر دولت و انتخابات وجود داشت و این دو باعث شدند تا قانون مالیات که قرار بود دو سال پیش مطرح شود به تعلیق بیفتد. پرکاری مجلس باعث شد اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به تعلیق بیفتد اما امیدواریم در ماه آینده این قضیه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

300 تن طلا در منازل نگهداری می شود

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمار غیررسمی حدود 300 تا 400 تن طلای ساخته شده، توسط مردم خریداری شده و در منازل آنان نگهداری می شود.

کشتی آرای به وضعیت رکود و تاثیر آن بر فعالیت واحدهای تولیدی اشاره و اضافه کرد: در تهران از حدود 2850 واحد طلاسازی، 800 واحد تعطیل شده اند و طبق آمار رسمی در کشور از 32 هزار واحد تولیدی طلا، حدود چهار هزار واحد تعطیل شده اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد