اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه استاندارد چارترد تحلیل کرد:

کاهش قیمت به زیر 1200 دلار ریسک بزرگی برای بازار طلا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری استاندارد چارترد نسبت به تبعات خطرناک و منفی کاهش قیمت طلا به زیر 1200 دلار در هر اونس در شرایط کنونی هشدار می دهند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران موسسه مالی استاندارد چارترد هشدار می دهند که اگر قیمت طلا در شرایط کنونی به کمتر از 1200 دلار در هر اونس برسد، طلا با دو خطر بزرگ روبرو خواهد شد یکی از سوی واکنش بازار فیزیکی و دیگری از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان که 350 تن ذخایر طلا را نگهداری می کنند.

بر اساس این گزارش اگر قیمت جهانی طلا به کمتر از 1200 دلار برسد این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاران بین المللی ذخایر طلای خود در صندوق های بزرگ سرمایه گذاری را به فروش رسانده و این مساله فشار شدید و بیشتری را بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد کرد.

از سوی دیگر تقاضای فیزیکی طلا نیز با کاهش قیمت به زیر 1200 دلار افزایش نخواهد یافت چرا که سرمایه گذاران بین المللی منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهند بود.

اجرای قانون جدید مالیاتی در هند نیز موجب افت تقاضای فیزیکی طی ماه های آینده خواهد شد و این در شرایطی است که تقاضای هند در شش ماه نخست امسال با رشد چشمگیری روبرو شده است.

موسسه سرمایه گذاری سیتی اف ایکس نیز پیش بینی کرده است که در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 1200 دلاری قیمت جهانی طلا تا مرز 1133 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران این موسسه بر این باورند که اگر طلا نتواند در کوتاه مدت بالاتر از سطح 1214 دلاری تثبیت شود، با افت شدیدی روبرو خواهد شد.

بوریس مکانیک رضایی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه فست مارکتس نیز تاکید کرد: تصور من این است که قیمت طلا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو خواهد شد و با شکستن سطح حمایتی 1200 دلاری قیمت طلا به 1180 دلار خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایط کنونی تقاضای سفته بازی مهمترین عامل جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا بوده است.

موسسه سرمایه گذاری اف ایکس تی ام نیز اعلام کرده است که قیمت طلا شاید در کوتاه مدت تحت تاثیر نگرانی های مربوط به تحولات سیاسی آمریکا با افزایش روبرو شود ولی چشم انداز قیمت این فلز گرانبها در میان مدت و بلندمدت ضعیف و نزولی است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد