اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان مجموع فروش حراج تهران

هفتمین حراج تهران با مجموع مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان انجام شد. اثر سهراب سپهری از مجموعه درخت با مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان گران ترین اثری بود که فروخته شد.

در هفتمین حراج تهران که عصر جمعه ۱۶ تیرماه برگزار شد، به ترتیب اثر «شاعر و قفس» ساخته پرویز تناولی به مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اثر دیگری از سهراب سپهری و بهمن محصص هر کدام به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، تابلو اردوگاه همایونی اثر محمد غفاری «کمال الملک» با مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و اثر منوچهر یکتایی با مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جزو پنج اثری بودند که به بالاترین رقم فروخته شدند.

از بین ۷۲ اثر معرفی شده در هفتمین حراج تهران فقط اثر جواد رستم شیرازی که قیمت آن با ۵۰ میلیون تومان شروع شد، به فروش نرفت. مبلغ ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان برای فروش این اثر پیش بینی شده بود.

اولین چکش هفتمین حراج تهران برای تابلو عکس عباس کیارستمی از مجموعه سفید برفی که قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون تومان پیش بینی شده بود، پایین آمد.

حسین پاکدل – مجری حراج در شروع گفت: یک سال بدون کیارستمی گذشت و حرف‌های زیادی درباره او زده شد اما قشنگ‌ترین حرف را رفیق قدیمی او سیف‌الله صمدیان بیان کرد و گفت با شناختی که در طول این سال‌ها از عباس کیارستمی داشتم و شیطنت‌ها و شوخی‌های که او داشت، از او بعید نمی‌دانم که وقتی برای سپری کردن مراحل درمان به پاریس اعزام شده است، قصد کرده باشد تا یک فیلم جدید بسازد؛ فیلمی که فعلا پیش تولید آن یک سال طول کشیده است. این احتمال را حتی یک درصد هم می‌دهم که کیارستمی یک جسد بی‌نام و نشان را از بیمارستان گرفته و با نظارت خودش داده شبیه خودش گریم‌ کنند و به ما تحویل دادند و خودش آنجا مانده تا دوره نقاهت را سپری کند و یک روزی می‌آید.

او ادامه داد: کیارستمی همیشه در هنر ایران جاری است، به همین دلیل هفتمین حراج تهران را با اثری از او آغاز می‌کنیم.

این اثر که در اکتبر ۲۰۱۴ در حراج کریستیز دبی ارایه شده بود به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

نقاشی منوچهر نیازی که مبلغ ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان فروش رفت.

نقاشی رنگ روغن روی بوم ابوالقاسم سعیدی که ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر در سال ۱۳۹۳ توسط صاحب قبلی مستقیما از هنرمند خریداری شده بود.

برای نقاشی رنگ روغن روی بوم عبدالرضا دریابیگی فروش ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی پیش بینی شده بود که به مبلغ ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

پیش بینی فروش ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی نقاشی با عنوان «دنیای محجوبی» اثر حسین محجوبی درست از آب درآمد و این اثر به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

همچنین پیش بینی شده بود «واحه» اثری از زنده یاد پرویز کلانتری که با رنگ روغن و کاهگل روی بوم کار شده، به مبلغ ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان فروش برود که این اثر به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. این اثر در اکتبر ۲۰۱۵ در حراج کریستیز دبی ارایه شده بود.

اثری با امضای داوود امدادیان که پیش بینی شده بود بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان به فروش برود به مبلغ ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

هشتمین اثر ارائه شده در حراج تهران «طبیعت بیجان» منوچهر یکتایی بود که مبلغ ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود که ۷۵۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در اکتبر ۲۰۱۶ در حراج کریستیز لندن ارایه شده بود.

برای نقاشی مهدی ویشکایی نیز مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون تومان پیش بینی شده بود و این اثر به مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

نقاشی رنگ روغن روی بوم منوچهر معتبر ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود که به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان به فروش رسید.

برای تابلوی هوشنگ پزشک‌کیا که با جوهر و آبرنگ روی مقوا کشیده شده بود مبلغ ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود که این اثر به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر در کتاب «سایه پدربزرگم: هوشنگ پزشک‌نیا» (ص ۱۴۲) به کوشش سحر خلخالیان (۱۳۹۵) به چاپ رسیده است.

تابلو احمد اسفندیاری دوازدهمین اثری بود که در حراج تهران مبلغ ۷۵ میلیون تومان فروش رفت. برای این اثر مبلغ ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود.

اثر «کوچ» محمود جوادی پور نیز که مبلغ ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۸۵ میلیون تومان فروخته شد.

برای تابلو « کابوس» علیرضا اسپهبد نیز مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود که این اثر به مبلغ ۹۰ میلیون تومان به فروش رفت. این اثر در کتاب «علیرضا اسپهبد، برگزیده نقاشی ۱۳۷۶-۱۳۵۰» (ص ۶۲)، نشر هنر ایران (۱۳۷۷) به چاپ رسیده است.

آیدین آغداشلو پانزدهمین هنرمندی بود که چکش هفتمین حراج هنر تهران برای او پایین آمد و تابلوی «معمار شماره ۱۶» با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان فروش رفت. پیش بینی شده بوده این اثر که با گواش روی مقوا کار شده است ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به فروش برسد.

اثری از مجموعه صدا وسکوت زنده یاد ژازه تباتبایی نیز به مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد. مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای آن پیش بینی شده بود. این اثر در کتاب «گزیده آثار ژازه تباتبایی، جلد چهارم شعر آهن، جلد پنجم: سفری در کهکشان مذاب» (ص ۲۸۴) به کوشش یلدا زینعلی، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۳) به چاپ رسیده است.

هفدهمین اثری که در این دوره از حراج تهران فروش رفت تابلوی ناصر اویسی بود که پیش بینی می‌شد به مبلغ ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان به فروش برسد. این اثر ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی رنگ روغن روی بوم مهدی ویشکایی که پیش بینی شده بود به مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به فروش برسد، به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر حجمی بهمن محصص با عنوان «شخصیت» نیز به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد. مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای فروش این اثر پیش بینی شده بود. همچنین این اثر در دسامبر ۲۰۱۵ در حراج آدرنورمن پاریس ارایه شده بود.

تابلو کوروش شیشه‌گران با عنوان « درون، بیرون» نیز به مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد. برای این اثر که اکریلیک روی بوم است، مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود.

بیست و یکمین اثری که در حراج تهران به فروش رفت مربوط به محمد احصایی می‌شد. این اثر که اکریلیک روی بوم است به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد. رقم ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای فروش این تابلو پیش بینی شده بود. این اثر در آوریل ۲۰۱۴ در حراج بونامز لندن ارایه شده بود.

اثر نصرالله افجه‌ای که روی دیوار سالن حراج نصب شده بود نیز به مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شد. برای این اثر که اکریلیک روی بوم است مبلغ ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود.

تابلو رنگ روغن روی بوم رضا مافی نیز به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان به فروش رسید. برای این اثر نیز مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود.

اثر رنگ روغن روی بوم حسین زنده‌رودی که مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

بیست و چهارمین اثری که چکش حراج تهران برای ان خورده شد مربوط به تابلوی رنگ روغن و رنگ متالیک روی بوم مسعود عربشاهی بود که مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شد. این اثر به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلو «آسمان آبی» منیر فرمانفرماییان نیز که مبلغ ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر کاهگل روی بوم مارکو گریگوریان با عنوان دو جریب زمین (پوزیتیو- نگاتیو) با امضا هنرمند پشت اثر به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان فروخته شد. مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فروش این اثر پیش بینی شده بود.

بیست و هشتمین اثر فروش رفته در حراج تهران رنگ روغن روی بوم ناصر عصار بود. تابلو ترکیب‌بندی صورتی این هنرمند به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان فروخته شد. برای این اثر که در اکتبر ۲۰۰۸ در حراج کریستیز دبی ارایه شده بود مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود.

اثر بدون عنوان سهراب سپهری از مجموعه تنه درختان نیز که قیمت یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای فروش پیش بینی شده بود، به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این تابلو که رنگ روغن روی بوم است در اکتبر ۲۰۱۴ در حراج کریستیز دبی ارایه شده بود.

تابلو رنگ روغن سیاووش کسرایی که مبلغ ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۹۵ میلیون تومان فروخته شد.

چکش حراج بخش آثار اساتید هنر کلاسیک ایران با ورود علی مرادخانی – معاون هنری وزارت ارشاد زده شد.

نقاشی آقا بالا (نقاش باشی) مربوط به دوره ناصری با عنوان «شمس‌العماره» که مبلغ ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود، به مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

دومین اثر بخش هنر کلاسیک نیز مربوط به کمال‌الملک بود. این اثر با عنوان «اردوگاه همایونی» که رنگ روغن روی بوم است به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد. برای این اثر که در آوریل ۱۹۹۶ در حراج کریستیز لندن ارایه شده بود فروش ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود.

تابلو رنگ روغن روی بوم علی‌محمد حیدریان نیز که قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حسین شیخ از شاگردان کمال الملک نیز که مبلغ ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۳۶ میلیون تومان فروخته شد.

سی و پنجمین اثر حراج تهران مربوط به تک چهره محمد حسن میرزا- آخرین ولیعهد قاجار بود که خالق آن حسین ارژنگی «میرمصور» بوده است. برای این تابلو که با رنگ روغن روی گونی کشیده شده است فروش ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود که ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

تک چهره محمود جم اثر علی اکبر صنعتی نیز که قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۴۰ میلیون تومان فروخته شد

اثر حسین طاهرزاده بهزاد تبریزی با عنوان «ساحه چوگان بازی در حضور شاپور دوم شهریار ساسانی» و «شکارگاه» محمد علی زاویه که برای هر کدام مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود به ترتیب به مبلغ ۱۰۰ و ۹۰ میلیون تومان فروخته شدند.

تابلو «بهار طرب انگیز» اثر محمود فرشچیان که مبلغ ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در کتاب «آثار استاد محمود فرشچیان» (ص ۲۳۶) به کوش ناصر میرباقری، انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا (۱۳۸۷) به چاپ رسیده است.

چهل و یکمین اثری که در حراج تهران به فروش رفت تابلو «بزم سیاوش و سودابه» اثر میرزا آقا امامی بود. این اثر که در دوره قاجار و با تکنیک سوخت و معرق چرم خلق شده است به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد. مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای فروش این اثر پیش بینی شده بود.

تابلو «کشتی نوح» اثر حسین خطایی نیز که ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

آخرین اثر اساتید هنر کلاسیک ایران مربوط به مجید مهرگان بود. این اثر با توجه به پیش بینی که شده بود به مبلغ ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

چهل و پنجمین اثر فروخته شده در هفتمین حراج تهران تابلوی رنگ روغن جعفر روحبخش بود. ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای این اثر پیش بینی شده بود که به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی رنگ روغن روی بوم اثر هادی هزاوه‌ای نیز ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود که به مبلغ ۴۲ میلیون تومان فروخته شد.

همچنین اثر حجمی توکل اسماعیلی که مبلغ ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برای آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان فروخته شد. صاحب قبلی، این اثر را مستقیما از هنرمند خریداری کرده بود.

نقاشی رنگ روغن روی بوم اثر ژازه تباتبایی نیز که مبلغ ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلو«مرغ بسم‌الله» اثر رضا مافی که مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر در کتاب «رازهای خط و نقاشی خط، نگاهی به زندگی و آثار رضا مافی» (ص ۲۳۲) به کوشش کاوه تیموری، انتشارات هنر معماری قرن (۱۳۲۹) به چاپ رسیده است.

تابلو رنگ روغن و ورق طلا روی بوم محمد احصایی که پیش بینی شده بود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به فروش برسد به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در مارچ ۲۰۱۵ در حراج کریستیز دبی ارایه شده بود.

پنجاه و یکمین اثر حراج تهران تابلو اکریلیک روی بوم اثر کوروش شیشه‌گران بود که به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد. مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای فروش این اثر پیش بینی شده بود.

تابلو رنگ روغن روی آلومینیوم کشیده شده روی چوب اثر بهجت صدر که ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر سونیا بالاسانیان نیز ۸۰ میلیون تومان فروخته شد. برای این اثر مبلغ ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود.

نقاشی سفید سه بعدی غلامحسین نامی با عنوان «مبارزه با بی سوادی» که قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای آن پیش بینی شده بود به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

پنجاه و پنجمین اثر حراج تهران تابلو رنگ روغن روی بوم اثر ناصر عصار بود که به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان فروخته شد. پیش بینی شده بود این اثر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شود.

تابلو ترکیب بندی اثر حسین کاظمی که پیش بینی شده بود بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به فروش برسد به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در کتاب «به باغ همسفران» (ص ۵۱) به کوشش یعقوب امدادیان و رویین پاکباز چاپ و نشر نظر (۱۳۷۹) به چاپ رسیده است. همچنین این تابلو در سال ۱۳۸۹ در نمایشگاه «بر یاد ماندگان» موزه هنرهای معاصر تهران ارایه شده است.

تابلو رنگ روغن روی بوم اثر لیلی متین دفتری نیز ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد. پیش بینی شده بود این اثر که در ژوئن ۲۰۱۶ در حراج آدرنورمن پاریس ارایه شده بود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شود.

تابلوی رنگ روغن روی بوم دو لته ای اثر سیراک ملکونیان نیز به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان فروش رفت. پیش بینی می شد این اثر که پیش از این در اکتبر ۲۰۱۴ در حراج بونامز لندن ارایه شده بود به مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شود.

تابلوی رنگ روغن و شن روی بوم اثر محسن وزیری مقدم که پیش بینی می شد ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شود به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

تابلو رنگ روغن روی بوم اثر جعفر روحبخش نیز که پیش بینی می شد بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان به فروش برود به مبلغ ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بهجت صدر نیز به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد. مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای فروش این اثر پیش بینی شده بود.

شصت و چهارمین اثر حراج تهران اثر مسعود عربشاهی بود که مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فروش آن پیش بینی شده بود. این اثر به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر مهدی سحابی از مجموعه ستون‌ها نیز ۷۵ میلیون تومان فروخته شد. مبلغ ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای فروش این اثر پیش بینی شده بود.

دومین اثر منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان در هفتمین حراج تهران به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان فروخته شد. پیش بینی می شد این اثر که آیینه کاری، نقاشی پشت شیشه و گچ روی چوب است به قیمت ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش برسد.

تابلوی جوهر روی بوم حسین زنده‌رودی نیز که پیش بینی می شد بین ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش برسد به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در اکتبر ۲۰۱۴ در حراج ساتبیز قطر ارایه شده است.

دومین اثر پرویز تناولی در هفتمین حراج تهران پیش بینی می شد بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به فروش برسد. از مجموعه هیچ روی صندلی به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلو رنگ روغن روی بوم اثر احمد اسفندیاری که پیش بینی شده بود بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان فروخته شود، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

هفتادمین اثر حراج تهران تابلو «طبیعت بیجان» اثر گارنیک در هاکوپیان بود که پیش بینی می شد بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان به فروش برسد، این اثر ۵۵ میلیون تومان فروخته شد.

تابلو رنگ روغن روی گونی اثر منصور قندریز نیز به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد. پیش بینی شده بود این اثر به قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به فروش برسد.

هفتاد و دومین و آخرین اثر از هفتمین حراج تهران تابلو عقاب نابینا بهمن محصص بود که به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در آوریل ۲۰۰۹ در حراج کریستیز دبی ارایه شده بود و پیش بینی می شد بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به فروش برسد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد