اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
طلای جهانی از 1220 دلار هم پایین‌تر رفت

نوسان بازار‌ها با تناقض آمریکایی

اونس طلا که در 4 روز اول هفته گذشته در محدوده 1220 دلار حبس شده بود، در آستانه انتشار گزارش اشتغال‌زایی آمریکا در ابتدای همان محدوده نوسان کرد.

اونس طلا بیشتر هفته گذشته را در محدوده 1220 دلار نوسان کرد. اونس طلا که در 4 روز اول هفته گذشته در محدوده 1220 دلار حبس شده بود، در آستانه انتشار گزارش اشتغال‌زایی آمریکا در ابتدای همان محدوده نوسان کرد. اونس که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت‌های 1220 و 1224 دلار را تجربه کرده بود، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به ترتیب قیمت‌های 1227‌ و 1225 دلار را به خود دید،‌ صبح جمعه را با بهای 1220 دلار آغاز کرد و تا ساعت 5 عصر به وقت تهران که گزارش دولت ایالات‌متحده منتشر شد به قیمت 1221 دلار رسید. در این ساعت گزارش اشتغال‌زایی ماه ژوئن نشان داد که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ششمین ماه سال میلادی 222 هزار شغل ایجاد کرده است. رقم مورد انتظار 175هزار مورد شغل بود. با این همه، نرخ بیکاری با افزایش جزئی 1/ 0 درصدی به 4/ 4 درصد رسیده است. این داده‌های متناقض روند طلا را نوسانی کرد. با این حال، داده های گوناگون اثرات یکدیگر را -دست کم تا زمان نهایی شدن این گزارش- خنثی می‌کردند. اونس تا ساعت 7:30 عصر که این گزارش نهایی می‌شد به بهای 1214 دلار رسید. البته هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به عنوان قیمت نهایی اولین هفته نیمه دوم سال 2017 رقم خورده باشد.

اونس در سومین روز هفته، رشد 3 دلاری سه‌شنبه را تکرار کرد و به بهای 1227 دلار رسید. اونس در این روز کف حدودا 5/ 3 ماهه 1217 دلار را هم تجربه کرد، اما با باز شدن بازارها آمریکای شمالی از کف روزانه فاصله گرفت. پایان موقعیت فروش برخی معامله‌گران پس از سقوط 21 دلاری دوشنبه و تعدیل روند سه‌شنبه، دلیل رشد اندک روز چهارشنبه بود. با این همه، نقره در این روز تحت فشار فنی به کف 14 ماهه رفت. تحولات ژئوپلیتیک هم چهارشنبه کمی به طلا کمک کرد. کره شمالی پس از آزمایش موشکی اخیر گفته که موشک بالستیکی دارد که می‌تواند به هر نقطه‌ای از دنیا برسد. دولت ترامپ قصد سخت گرفتن به کره شمالی را دارد، اما گزینه‌هایش بسیار محدود هستند. این موضوع احتمالا وخامت بیشتری پیدا خواهد کرد. دیگر خبر مهم چهارشنبه انتشار صورت‌جلسه نشست پیشین کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بود، اما داده‌های این صورت‌جلسه اثر چندانی بر بازارها نداشت. بر اساس این صورت جلسه نگرانی‌هایی درباره تاثیرپذیری بد بازارهای مالی از افزایش نرخ‌های بهره و همچنین احتمال پایین ماندن تورم وجود دارد. در صورت‌جلسه اشاره‌ای به زمان کاهش دارایی‌های بانک مرکزی آمریکا نشده است. چهارشنبه شاخص دلار با رشدی اندک به 29/ 96 واحد رسید که مانع طلا بود. همچنین دومین عامل خارجی یعنی بهای نفت خام نیز با افت شدید به ضرر طلا کار کرد تا اثر عوامل افزایشی محدود باشد.

روز چهارم هفته روز بازگشت به میانه محدوده 1220 دلار بود. اونس در این روز به قیمت 1225 دلار افت کرد. افزایشی‌های بازار قصد داشتند در این روز با استفاده از داده‌های اندکی بدتر از انتظار روز چهارشنبه، بازار را افزایشی کنند، اما در این راه ناکام ماندند. چهارشنبه داده‌های موسسه ADP نشان داد که اشتغال‌زایی بخش خصوصی آمریکا در ماه ژوئن 158 هزار مورد بوده؛ درحالی‌که رقم مورد انتظار 180 هزار بود. با این همه، مانند همیشه، گزارش دولتی روز جمعه گزارش مهم تری بود که همه انتظار آن را می‌کشیدند. شاخص دلار پنج‌شنبه با افت تا عدد 80/ 95واحد به نفع طلا کار کرد، اما عوامل کاهشی در این روز غالب بودند. نفت خام هم نتوانست با رشد خود به طلا کمکی بکند. اونس روز جمعه را با بهای 1221 دلار شروع کرد و بعد رو به نوسان‌های انتظاری آورد. شاخص دلار نیز صبح روز گذشته نوسان‌های انتظاری داشت. صبح جمعه افت شدید بهای نفت خام به‌شدت مانع طلا بود. همچنین در بازارهای ارز بحث عمده این بود که دلار در برابر یورو ضعیف خواهد ماند. بهبود چشم‌انداز اقتصاد اروپا، یورو را تقویت کرده است. عصر روز گذشته، پس از انتشار گزارش پیش‌گفته، شاخص دلار ابتدا افت و سپس رشد و طلا ابتدا رشد و سپس افت کرد. این روندها تا زمان نهایی شدن این گزارش کم و بیش ادامه داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد