اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی خبر داد:

قیمت جهانی طلا به زودی تا سطح 1200 و 1190 دلار کاهش خواهد یافت

سایت طلا : دقیق ترین پیش بینی کننده تحولات بازار طلا طی ماه های اخیر بر این باور است که روند نزولی قیمت طلا در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، لی جون جیمز شائو تحلیلگر ارشد اقتصادی سیکینگ آلفا که دقیق ترین پیش بینی ها درباره قیمت طلا طی ماه های اخیر را داشته در تازه ترین ارزیابی خود از بازارهای بین المللی پیش بینی کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش وی تاکید کرد: پس از آنکه در روز 29 می پیش بینی کردم قیمت طلا با کاهش روبرو می شود، قیمت این فلز زرد برای 5 هفته متوالی با کاهش همراه شده است. البته این احتمال وجود دارد که روند نزولی قیمت طلا طی هفته های آینده تغییر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا به زودی به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید و اگر این سطح حمایتی شکسته شود قیمت طلا تا 1190 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: البته دلایل کافی وجود دارد که قیمت طلا به کمتر از 1190 دلار کاهش نخواهد یافت و بار دیگر روند صعودی اش را آغاز خواهد کرد. تقویت ارزش دلار طی هفته های اخیر عامل اصلی فشار بر قیمت طلا نبوده است. شاخص ارزش دلار در 5 هفته گذشته با کاهش روبرو شده است.

وی در ادامه گفت: به نظر من نگرانی های مربوط به تحولات سیاسی جهان به خصوص اوضاع کره شمالی و خاورمیانه می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.

انتشار متن مذاکرات نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا نسبت به تاثیر تورم بر نرخ بهره طی ماه های آینده به شدت اختلاف نظر دارند.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و احتمالا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا انگلیس و کانادا نیز احتمالا قصد دارند طی ماه های آینده اجرای بخشی از سیاست های پولی انبساطی را متوقف کنند و نرخ بهره را افزایش دهند.

تشدید تنش در شبه جزیره کره نیز می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود. کره شمالی به تازگی نخستین موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد