اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پس از ۱۷ سال فولکس واگن به ایران باز می گردد

خودروسازی آلمانی فولکس واگن (VW) روز سه شنبه اعلام کرد که بعد از ۱۷ سال غیبت و دوری، مجدداَ صادرات محصولات خود به ایران را در ماه آینده از سر خواهد گرفت.


به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری تابناک ، این در حالی ست که فروش این خودرو در برخی از بازار ها نظیر چین و برزیل کاهش یافته است. بین ماه های ژانویه تا می، عرضه محصولات VW به چین ۳.۳ درصد کاهش داشته و به ۱.۵۱ میلیون دستگاه خودرو رسیده است. این در حالی ست که فروش در برزیل با ۱.۹ درصد کاهش به ۱۱۶،۶۰۰ دستگاه خودرو تقلیل یافته است.

این شرکت با شرکت ایرانی توافقی را به امضا رسانده که به موجب آن این شرکت از طریق هشت نمایندگی که عمدتا در تهران هستند دو مدل VW Tiguan و Passat را وارد می کند.
فولکس واگن در تلاش است تا از رقبای اروپایی خود یعنی رنو و پژو سیتروئن که اولین خودرو سازانی هستند که بعد از برداشته شدن تحریم ها در سال 2015 به بازار خودرو ایران وارد شدند، عقب نماند.
فولکس واگن به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو اروپا، دهه ۱۹۵۰ فروش وسایل نقلیه خود در ایران را آغاز کرد. با آغاز تحریم های ناعادلانه علیه ایران، صادرات این شرکت در سال ۲۰۰۰ به حالت تعلیق درآمد.
فولکس واگن به برآورد های دولتی اشاره کرده و گفته است، فروش سالانه خودرو در بازار ایران در بازه زمانی میان مدت تا بلند مدت به حدود سه میلیون خودرو افزایش می یابد.
فولکس واگن شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن است. این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده و بعد از جنرال موتورز دومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان محسوب می‌شود.
این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا نهاده شد. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین شرکت تأسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد