اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نفت زیر ۵۰ دلار باقی ماند

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷ سنت افزایش به ۴۹ دلار و ۶۸ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، افزایش عرضه نفت اوپک به رغم تعهد این سازمان به کاهش تولید موجب شد تا قیمت نفت امروز در زیر 50 دلار باقی بماند، اما تنش های ژئوپلتیک در شبه جزیره کره و خاورمیانه قیمت نفت را اندکی بالا برد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 7 سنت افزایش به 49 دلار و 68 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز یک سنت افزایش داشت و به 47 دلار و 8 سنت رسید.

هرچند قیمت نفت هنوز زیر 50 دلار است، اما هر دو شاخص نفتی نسبت به پایین ترین رقم های ثبت شده در روز 21 ژوئن، حدود 12 درصد ترمیم شده است.

استفن شروک، تحلیلگر بازار نفت با اشاره به گزارش های مربوط به رشد تولید اوپک و تولید بالای نفت در آمریکا گفت: «تولید کنندگان بزرگ نفت موانع متعددی دارند که باید بر آنها فائق بیایند.»

تحقیق رویترز نشان می دهد که میزان صادرات نفت اوپک در ماه زوئن برای دومین ماه متوالی افزایش یافته است. این در حالی است که این سازمان متعهد شده تا تولید خود را در فاصله ژوئن امسال تا مارس 2018 پایین نگه دارد.

این گزارش حاکی است، میزان صادرات نفت اوپک در ماه ژوئن به 25.92 میلیون بشکه در روز رسیده که 450 هزار بشکه در روز بالاتر از ماه می و 1.9 میلیون بشکه در روز بالاتر از یک سال قبل است.

بانک هلندی آی ان جی گفت: «با توجه به اینکه میزان ذخایر نفتی بر روی دریا به بالاترین رقم 5 سال گذشته رسیده و تولید نفت اوپک هم بالاتر رفته، مازاد عرضه همچنان یک مسئله کلیدی در بازار است.»

اما به عقیده تحلیلگران به رغم عرضه بالا، ریسک های امنیتی بعد از آزمایش موشکی دیروز کره شمالی و بحران سیاسی قطر موجب شده تا قیمت نفت بیش از این کاهش نیابد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد