اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد:

موضوع مالیات برارزش افزوده بر نمایشگاههای طلا و جواهر تأثیر گذاشته است

سایت طلا : نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه اصفهان قطب طلای کشور محسوب می شود رکود بازار و مالیات برارزش افزوده را بر روند برگزاری نمایشگاههای طلا و جواهر به ویژه نمایشگاه طلای اصفهان مؤثر دانست.

آیت محمدولی در گفتگو با سایت طلا، با بیان اینکه نمایشگاهها نیاز صنف طلا و جواهر است گفت: برگزاری نمایشگاهها موجب شناخت این صنف و ارائه توانمندی های آن می گردد تا صنف طلا و جواهر کاملاً شناخته شود.

وی با اشاره به مشکلات رکود و کاهش حجم کسب و کار، موضوع مالیات برارزش افزوده را مهمترین مانع برگزاری نمایشگاهها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دیگر آن رونق سابق در بازار طلا نیست و برای تولیدکنندگان و فروشندگان با توجه به رکود بازار تمایلی برای حضور در نمایشگاهها وجود ندارند، و این امر سبب کاهش استقبال از نمایشگاههای طلا و جواهر شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان مشکلات برگزاری نمایشگاهها، نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان را دارای پتانسیل بالایی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر زحمات فراوانی دارد؛ هم هزینه های فکری و هم هزینه های مالی در پی دارد و همکاران ما در اصفهان برای برگزاری این نمایشگاه تلاش بسیاری می کنند و امیدواریم هر سال نسبت به سال قبل نتیجه بهتری را حاصل کنند.

محمدولی اصفهان را قطب طلای کشور خواند و ضمن پیشرفتهای این شهر در صنعت طلا و جواهر تصریح کرد: اصفهان طی سالهای اخیر رشد خوبی در زمینه ابزار و ماشین آلات طلاسازی داشته است و اگر رونق کسب و کار بهبود یابد نمایشگاه این شهر می تواند در سطوح نمایشگاههای تزار اول جهان رقابت کند.

وی با تحسین تفکرات، اثرگذاری و توانایی های اهالی طلا و جواهر در اصفهان ادامه داد: صنعتگران متبحر و پای کاری که این شهر در تولید، فروشندگی و بنکداری دارد این توانایی را برای اصفهان ایجاد کرده است که می توانند به تنهایی یک کشور را در این صنعت اداره کند.

این مقام صنفی در مورد دیگر علل بی رونقی نمایشگاههای طلا و جواهر به سایت طلا گفت: به غیر از مالیات برارزش افزوده که عامل اصلی کاهش استقبال از نمایشگاههای این صنف است، کاغذبازی های اداری و عدم حمایت از مجری و عرفه داران همگی موجب دوری فعالان صنف طلا و جواهر از نمایشگاهها شده است.

محمدولی ضمن بیان درجریان نبودن اهالی این صنف از معافیت مالیاتی هزینه های شرکت در نمایشگاه خاطرنشان کرد: سابق بر این عکس این قضیه مطرح بود و مشارکت کنندگان در نمایشگاههای طلا و جواهر پس از حضور با مالیات های سنگینی مواجه می شدند که این امر آسیب فراوانی به مشارکت در نمایشگاهها وارد نمود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد