اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:

حفظ سطح حمایتی 1250 دلاری موجب افزایش خرید طلا خواهد شد

سایت طلا : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که اگر قیمت طلا بالاتر از 1250 دلار در هر اونس تثبیت شود، خرید در بازارهای بین المللی افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، لوکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری اف ایکس تی ام تاکید کرد: اگر طلا بتواند سطح حمایتی 1250 دلاری را حفظ کند، می توان امیدوار بود تقاضا و خرید این فلز گرانبها در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت جهانی طلا داشته است.

وی در ادامه افزود: سرمایه گذاران بین المللی منتظر شکسته شدن سطح مقاومتی 1260 دلاری در شرایط کنونی هستند. اگر این سطح مقاومتی شکسته شود می توان امیدوار بود که قیمت طلا در هفته های آینده تا سطح 1280 و سپس 1300 دلار افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: ادامه نگرانی های سیاسی در واشنگتن و نااطمینانی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و ادامه روند نزولی قیمت جهانی نفت می تواند تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را به شدت افزایش دهد. بی شک اگر طلا بتواند سطح حمایتی 1250 دلاری را در کوتاه مدت حفظ کند، تقاضا برای خرید و سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت.

موسسه مالی ام کی اس سوییس نیز اعلام کرد: افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای شرقی به خصوص چین و هند می تواند عامل مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت بین 1238 تا 1260 دلار در نوسان خواهد بود. میانگین قیمت هر اونس طلا در 200 روز گذشته 1235 دلار بوده است.

ادامه نگرانی های سیاسی در آمریکا می تواند عامل مهمی برای افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا و کاهش ارزش دلار باشد.

گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی انبساطی بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز عامل مهمی برای نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به نظر می رسد بانک های مرکزی انگلیس و اروپا قصد دارند نرخ بهره را طی ماه های آینده افزایش دهند. فدرال رزرو آمریکا نیز اخیرا نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را بالا ببرد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد