اونس طلا2318.59
مظنه15,356,000
18 گرم3,544,900
ارزش سکه34,597,068
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

تثبیت قیمت جهانی طلا در آستانه انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و اروپا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به 1256 دلار رسیده که نزدیک به بالاترین سطح در یک هفته اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو هستند. شاخص ارزش دلار آمریکا امروز در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده است.

گمانه زنی های زیادی مطرح شده است که فدرال رزرو آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره تا پایان امسال با چالش های جدی روبرو خواهد شد. فدرال رزرو در نشست ژوئن تصمیم گرفت تا نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد افزایش دهد.

بانک تسویه حساب های بین المللی نیز در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرده است که بانک های مرکزی بزرگ جهان به افزایش نرخ بهره ادامه خواهند داد.

دیوید دیویس وزیر برگزیت بریتانیا نیز تاکید کرده است که لندن و بروکسل خواهند توانست به یک توافق خوب و مناسب برای خروج بریتانیا از اتجادیه اروپا دست یابند. مذاکرات رسمی دو طرف بر سر برگزیت به تازگی آغاز شده است. بریتانیا باید تا مارس 2019 میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود.

تحلیلگران بین المللی به شدت نسبت به بحران بدهی شرکت های بزرگ چینی هشدار می دهند. این مساله می تواند به بحران بزرگی برای اقتصاد این کشور تبدیل شود.

بازارهای بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا از جمله شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه ژوئن فروش مسکن ذخایر نفت خام و وضعیت رشد اقتصادی در سه ماه نخست 2017 هستند.

آلمان نیز آمارهای فضای کسب و کار در ماه ژوئن را منتشر خواهد کرد. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

ادامه تنش های سیاسی در آمریکا به خصوص تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر عامل مهمی است که می تواند بر بازارهای بین المللی تاثیرگذار باشد.

سخنرانی مقام های ارشد بانک های مرکزی بزرگ جهان در نشست پرتغال نیز می تواند تا حد زیادی وضعیت سیاست های پولی کشورهای توسعه یافته و صنعتی طی ماه های آینده را مشخص نماید. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در این نشست مهم سخنرانی خواهند داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد