اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کیتکو نیوز تحلیل کرد:

اختلاف نظر مشاوران ارشد ترامپ درباره رئیس آتی فدرال رزرو آمریکا

سایت طلا : در حالی که دوره ریاست جانت یلن در فدرال رزرو آمریکا رو به پایان است، گمانه زنی ها درباره احتمال جایگزینی وی افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، جانت یلن نخستین زنی بوده که در تاریخ آمریکا به عنوان رئیس فدرال رزرو انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش در حالی که برخی رسانه ها از احتمال رقابت جانت یلن در پاییز امسال برای احراز مجدد این پست خبر می دهند ولی برخی مشاوران ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امیدوارند که رئیس فدرال رزرو تغییر کند.

ترامپ یکی از منتقدان جدی عملکرد یلن بوده است. ترامپ اعلام کرده است که یلن با این هدف نرخ بهره را به شدت پایین نگه داشته بود تا به باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا کمک کند.

ولی اخیرا اظهار نظر متفاوتی از ترامپ منتشر شده که از یلن به خاطر سیاست های انبساطی پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره تشکر کرده است.

موضع ترامپ درباره رئیس آتی فدرال رزرو هنوز مشخص نیست. استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز به تازگی اعلام کرده است که ترامپ هیچ تصمیمی درباره این مساله اتخاذ نکرده است.

وی در مصاحبه با بلومبرگ تاکید کرد: ما هنوز هیچ تصمیمی درباره رئیس فدرال رزرو نگرفته ایم، اینکه آیا می خواهیم فرد جدیدی رئیس فدرال رزرو شود یا نه.

دوره ریاست یلن بر فدرال رزرو آمریکا در ماه فوریه به پایان خواهد رسید. فدرال رزرو در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بار دیگر 0.25 درصد افزایش داده است. فدرال رزرو در نشست مارس نیز نرخ بهره را افزایش داده بود.

از زمان وقوع بحران مالی و اقتصادی بزرگ آمریکا در سال 2008 میلادی، فدرال رزرو تنها 4 بار نرخ بهره را افزایش داده است.

پس از پایان نشست 14 ژوئن فدرال رزرو، یلن در پاسخ به این سئوال که " آیا می خواهید برای یک دوره دیگر رئیس فدرال رزرو باشید"، گفت: کاملا مایل هستم تا دوره ام به عنوان رئیس فدرال رزرو را ادامه دهم، دوره ای که اوایل فوریه به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: درباره طرح های آینده به هیچ وجه با شخص رئیس جمهور مشورت و رایزنی نکرده ام.

برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که "گری کوهن" رئیس سابق بانک گلدمن ساش که مشاور ارشد اقتصادی ترامپ است، قرار است درباره گزینه های احتمالی برای جانشینی یلن تحقیق و بررسی کند.

ماه گذشته برخی رسانه های خبری اعلام کردند که خود کوهن یکی از گزینه های اصلی برای جانشینی یلن خواهد بود. دوره ریاست چهار ساله یلن بر فدرال رزرو آمریکا، 3 فوریه 2018 به پایان خواهد رسید.

به نظر می رسد رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا تا پاییز آینده معرفی نخواهد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد