اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی موسسه کاپیتال اکونومیکس درباره کاهش قیمت طلا به 1100 دلار

سایت طلا : یک شرکت سرمایه گذاری بین المللی پیش بینی کرده است که افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب کاهش قیمت طلا تا پایان امسال خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش 11 درصدی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری تاکید کرد: تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده و به نظر می رسد ادامه سیاست های سختگیرانه پولی در آمریکا همچنان موجب کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

در حالی که قیمت جهانی طلا به کمتر از 1250 دلار رسیده است، این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان امسال 11 درصد دیگر کاهش خواهد یافت و به 1100 دلار در هر اونس خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ عام ساختاری در شرایط کنونی وجود ندارد که بتواند قیمت جهانی طلا را تا پایان امسال افزایش دهد.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

این در شرایطی است که سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

گامبارینی گفت: زمانی که سرمایه گذاران احساس می کنند که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال کاملا جدی و مصمم است، این مساله تاثیر زیادی بر تصمیم های سرمایه گذاران خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، عامل مهم دیگری که موجب افت بیشتر قیمت طلا خواهد شد، کاهش نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی است. با کاهش ریسک های سیاسی تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا نیز کاهش خواهد یافت.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: پیش از این نگرانی ها نسبت به وضعیت منطقه یورو موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شده بود ولی دو انتخابات مهم و تاثیرگذار اروپا برگزار شده و اکنون می توان گفت ریسک و خطر سیاسی در اروپا کاهش یافته است. انتخابات سوم نیز قرار است پاییز در آلمان برگزار شود و انتظار می رود مردم آلمان نیز در این انتخابات از منطقه یورو حمایت کنند.

وی ضمن اشاره به تنش های سیاسی در واشنگتن گفت: به نظر من تنش های سیاسی مربوط به اقدامات دولت ترامپ نمی تواند به تنهایی مانعی برای روند نزولی قیمت طلا باشد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: تنها عاملی که می تواند موجب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شود، کاهش ارزش سهام در بازارهای بین المللی است. اگر ارزش سهام تحت تاثیر خطر وقوع رکود اقتصادی در آمریکا با کاهش روبرو شود، این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد