اونس طلا2213.57
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بقای دلار زیر مرز روانی/ نوسان‌گیران ارزی ناکام شدند

به گفته فعالان، نوسان‌گیران ارزی روز سه‌شنبه معاملات دلار را بالای مرز روانی 3 هزار و 750 تومان کلید زدند؛ به باور شماری از بازیگران باتجربه بازار، آنها با این تاکتیک تلاش داشتند انتظار سایر بازیگران بازار را تحت‌تاثیر قرار دهند و خریدهای بخش نقدی را بالاتر ببرند.

در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز در محدوده 3 هزار و 740 تومان باقی ماند و سکه تمام بهار آزادی دومین کاهش متوالی را به ثبت رساند. روز سه‌شنبه، دلار با یک تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 746 تومان رسید. رشد جزئی این ارز در شرایطی رخ داد که معامله‌گران غیررسمی در ابتدای روز قصد داشتند قیمت را به سطوح بالاتری وارد کنند. به گفته فعالان، نوسان‌گیران ارزی روز سه‌شنبه معاملات دلار را بالای مرز روانی 3 هزار و 750 تومان کلید زدند؛ به باور شماری از بازیگران باتجربه بازار، آنها با این تاکتیک تلاش داشتند انتظار سایر بازیگران بازار را تحت‌تاثیر قرار دهند و خریدهای بخش نقدی را بالاتر ببرند. از سوی دیگر، در ابتدای روز ارزش دلار در مناطق مرزی بالاتر بود و این موضوع نیز انتظار می‌رفت فضای بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار دهد. با این حال، دلار پس از شروع افزایشی در ادامه روز توان رشد بیشتری را از خود نشان نداد. میزان عرضه متناسب در بازار مهم‌ترین عاملی بود که در نهایت موجب بازگشت این ارز به محدوده 3 هزار و 740 تومان و ناکامی دلالان ارزی شد. یکی دیگر از دلایلی که در ناکامی نوسان‌گیران ارزی اثر داشت، افزایش عرضه حواله درهم بود.

روز گذشته نرخ حواله درهم نوسان خاصی نداشت تا قیمت شاخص ارزی از سوی این متغیر تحریک نشود. به این ترتیب، روز سه‌شنبه معامله‌گران ارزی برای دومین روز متوالی نتوانستند، قیمت دلار را بالای مرز 3 هزار و 750 تومان نگه دارند. در روزی که شاخص ارزی نوسانات زیادی را تجربه نکرد، سکه تمام بهار آزادی 2 هزار تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 215 هزار تومان رسید. سکه روز دوشنبه نیز 3 هزار تومان کاهش را به ثبت رسانده و با خروج از کانال یک میلیون و 220 هزار تومان به قیمت یک میلیون و 217 هزار تومان رسیده بود. به گفته فعالان، افت بهای اونس در بازارهای جهانی مهم‌ترین عاملی بود که سکه را تحت فشار قرار داد. تا ساعت 3 بعدازظهر روز گذشته، طلای جهانی زیر مرز هزار و 250 دلار قرار داشت.

ضرر غیررسمی‌ها

روز گذشته، معاملات دلار با قیمت 3 هزار و 752 تومان کلید خورد که 7 تومان بالاتر از قیمت بسته شده روز دوشنبه بود. به گفته فعالان، نوسان‌گیران ارزی در ساعات انتهایی روز دوشنبه وارد بازار شدند و با افزایش تحرکات خود توانستند قیمت ابتدایی روز سه‌شنبه را تحت‌تاثیر قرار دهند. به گفته فعالان، در ادامه چهارمین روز هفته، قیمت دلار نتوانست مسیر افزایشی ابتدای روز را ادامه دهد و بیشتر راه کاهشی را برخلاف انتظار نوسان‌گیران ارزی در پیش گرفت. قیمتی که ساعت 3 بعدازظهر برای دلار ثبت شد، 3 هزار و 746 تومان بود که یک تومان بالاتر از روز دوشنبه بود. به این ترتیب، خریدارانی که در انتهای روز دوشنبه و در ساعات ابتدای روز سه‌شنبه بالای محدوده 3 هزار و 750 تومان، اقدام به خرید دلار کردند، دچار ضرر شدند؛ چراکه قیمت نسبت به انتظار آنها در محدوده پایین‌تری قرار گرفت.

نقاط فنی پراهمیت دلار

به گفته برخی معامله‌گران فنی بازار، در دو روز گذشته نقطه 3 هزار و 742 تومان در بازار ارز یک نقطه حمایتی مهم برای دلار بوده است. به باور این دسته از معامله‌گران، شکست این نقطه می‌تواند زمینه را برای افت بیشتر دلار فراهم کند. از آن سو، تا زمانی که قیمت دلار بالای نقطه 3 هزار و 746 تومان قرار گیرد، تعداد زیادی از معامله‌گران فنی تمایلی به فروش ندارند. قیمت دلار در دو روز گذشته در دو نقطه 3 هزار و 753 و 3 هزار و 762 تومان نیز مقاومت زیادی از خود نشان داد. یکی از عواملی که موجب شد، شاخص بازار ارز توان عبور از نقاط مقاومتی را از خود نشان ندهد، افزایش عرضه حواله درهم و کاهش نوسانات این ارز بود. روز گذشته نرخ حواله درهم به نقطه هزار و 33 تومان رسید که اختلافی تکتومانی با قیمت روز دوشنبه داشت. در کنار این، ارزش دلار در کشورهای همسایه در ساعات ابتدایی روز بالا بود، ولی هر چقدر به ساعات انتهایی روز نزدیک شدیم، فاصله بازار داخلی با این بازارها کاهش پیدا کرد. با وجود سکون نسبی دلار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، عده زیادی از معامله‌گران اعتقاد دارند، قیمت این ارز با پایان ماه مبارک رمضان و ورود به روزهای تابستانی با افزایش تقاضا و در نتیجه رشد قیمت مواجه خواهد شد. این در حالی است که فعالان زیادی نیز چنین انتظاری ندارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد