اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درخواست فاضلی از اصناف:برای اجرای دستورالعمل مالیاتی سنگ تمام بگذارید

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بر اساس قانون جامع نظام مالیاتی کشور امسال بر عکس سال های قبل چیزی به عنوان تفاهم نامه مالیاتی نداریم و نگاه و رویکرد دولت این است بحث رابطه با سازمان ها و مشاغل را در دستور کار داشته باشیم.

به گزارش اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روز سه شنبه در دیدار رییس امور مالیاتی استان تهران که در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد، اظهار داشت: در ادامه تعامل های گذشته نشست های کارشناسی بسیاری برگزار شد که در نهایت تفاهمی صورت گرفت که منجر به دستور العمل جدید مالیاتی برای امسال شد.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل در رابطه با تبصره ماده 100 قانون مالیاتی کشور مطرح شد، ادامه داد: چیزی در حدود 80 درصد از مودیان مالیاتی در حوزه اصناف در همین دستورالعمل قرار گرفتند و خوشبختانه این دستور العمل مورد وثوق و حمایت قرار گرفته است . قبول داریم که شاید بخشی از صنوف به دلیل فضای رکود حاکم بر جامعه نسبت به افزایش مالیاتی راضی نباشند ، اما بپذیریم که در سال گذشته رکود را در برخی از صنف ها شاهد بودیم و برخی از صنوف هم با رونق همراه بودند و در نهایت حاصل این تعامل دستورالمعلی بود که مورد وثوق همه است.

فاضلی تصریح کرد: در سال های قبل زمانی که مودیان اظهار نامه مالیاتی را اعلام می کردند، ممیز مکلف به بررسی بود که در این راستا شاید تناقضی در گفتار و رفتار هر دو طرف را شاهد بودیم اما با اجرای دستورالعمل امسال این تناقض از بین رفت که این به نفع مجموعه بنگاههای صنفی کشور است و با اجرایی شدن این دستورالعمل هم دولت راحت تر به حقوق حقه خود می رسد و هم بنگاهای صنفی دیگر نگرانی از ممیزین ندارند و به نوعی دست ممیزین از این مجموعه کوتاه شد.

رئیس اتاق اصناف ایران با مثبت ارزیابی کردن دستورالعمل مالیاتی جدید اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی با این دستورالعمل مجموعه را مردم محور کرده و به نوعی برون سپاری کرده و مودیان را به عنوان امین پذیرفته و این شاخصه مهمی است که در سال های قبل نبود و اصناف باید بدانند که این دستورالعمل برای تقویت صنوف و بنگاههای اقتصادی کوچک اجرایی شده است.

وی افزود: بحث بند الف و ب یا همان 1و 2 کسانی هستند که تا سقف یک میلیارد تومان درآمد دارند و کسانی که از سقف 3 میلیارد تومان بیشتر درآمد داشته باشند در گروه بعدی قرار می گیرند و آنجا با تعاملی که با اتحادیه ها و سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است با تعامل بین اتحادیه صنفی و مجموعه ممیزین مشکلات حل خواهد شد و شفاف سازی صورت می گیرد.

فاضلی تاکید کرد: انتظاری که از نمایندگان صنفی دارم این است که به هیچ عنوان غیر کارشناسانه صحبت نکنند .

وی با بیان اینکه باید این مساله را بپذیریم که در سال های 92 و 93 بیشترین مشکل را داشتیم، افزود:از سازمان امور مالیاتی برای تسریع در ارائه مفاصا حساب مالیاتی دو سال گذشته تقدیر و تشکر می کنم. در این 2 سال گذشته آنان بیشترین همت را گذاشتند تا بتواند مفاصا حساب مالیاتی را به مودیان تقدیم کنند. بخشی از این کار هنوز باقی مانده و حدود 75 درصد کار انجام شد و 25 درصد از کار باقی مانده که بنده از ریاست سازمان امور مالیاتی تقاضا کردم تا هر چه سریعتر این دستورالعمل را صادر فرمایند تا هر چه زودتر به نسبت به ارائه مفاصا حساب مودیان در سال های قبل انجام شده باشد .

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مودیان مالیاتی بدانند که بر مبنای دستورالعمل مالیاتی سال 95 اجرای این دستورالعمل احتیاج به دادن اظهار نامه نیست و نباید به دادن اظهار نامه اکتفا کنیم؛ آنچه که در این دستورالعمل آمده این است که شما باید به نسبت به وضعیت پرداختی سال 94 خود 8 درصد اضافه کنید و آن ر اعلام کنید و دیگر هیچ بررسی در رابطه با وضعیت شما صورت نمی گیرد و مثل توافقات سال قبل نیست و بحث رندوم گیری از بین رفته که این مساله به نفع مجموعه اصناف است.

فاضلی اظهار کرد: تعاملات صورت گرفته دو سویه بوده و حاصل این تعامل آرامشی بود که سال قبل در بازار شاهد بودیم و امسال نیز با اجرایی شدن دستورالعمل نهایی شده شاهد آرامش بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: بزرگترین مشکل عدم صدور مفاصا حساب برای مودیان در سال های گذشته است که به دنبال اجرایی شدن ان هستیم . مشکل درسال های قبل این بود که مودی و ممیز به یکدیگر اعتماد نمی کردند و اصل بر واقعیت هایی است که می بینیم . تمام تلاش ما بر این است که این فاصله ها کم شود.

فاضلی تصریح کرد: البته کار آفرینان باید مورد تکریم و حمایت قرار بگیرند اما حقوق حقه دولت را نیز به موقع پرداخت کنند و این مساله نباید منجر به تعارض شود و بعضی ها به دنبال ایجاد تعارض هستند .

وی در پایان از تمام اتاق های اصناف خواست در جهت اجرایی کردن دستورالعمل مالیاتی امسال سنگ تمام بگذارند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد