اونس طلا2212.79
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دماسنج بازار سرمایه به مدد حقوقی‌ها ۸ واحد تقویت شد

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته شاخص کل هشت واحد رشد کرد و شاخص آزاد شناور با ۳۵ واحد افزایش رو به رو شد، اما شاخص بازار اول افت ۴۲ واحدی را تجربه کرد. امروز در نمادهای تاثیر گذار روی شاخص حقوقی‌ها بیشتر نقش خریدار را بازی کردند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در میانه ساعات معاملات ۲۲ واحد افت کرد، اما در نهایت توانست با فراز و فرودهایی پس از آن حدود هشت واحد نسبت به روز گذشته رشد کند و در تراز ۷۸ هزار و ۸۶۷ واحدی بنشیند.

شاخص کل هم وزن نیز در این مدت ۲۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶ هزار و ۹۶۳ واحدی رسید. در عین حال شاخص آزاد شناور با تنها ۳۵ واحد رشد عدد ۸۵ هزار و ۷۳۴ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۴۲ واحد افت به رقم ۵۴ هزار و ۳۶۴ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم با رشد ۲۹۵ واحدی رو به رو شد و در کانال ۱۷۶ هزار و ۸۹۴ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز نماد پتروشیمی مبین، شرکت ارتباطات سیار ایران و معدنی و صنعتی گلگهر هر یک به ترتیب ۳۹، ۱۶ و ۱۳ واحد تاثیر مثبت در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشتند. در نماد پتروشیمی مبین نزدیک به ۸۴ درصد از خریدها و ۷۶ درصد از عرضه‌ها مربوط به افراد حقوقی بود. همچنین در نماد شرکت ارتباطات سیار ایران و معدنی و صنعتی گلگهر نیز حدود ۹۷ درصد از خریدها را حقوقی‌ها برعهده داشتند.

در ادامه روند رکودی بازار امروز نیز تعداد زیادی از سهام‌های گروه خودرو با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند. در گروه فلزات اساسی نیز امروز تعدادی از نمادها با روند رو به کاهش در قیمت پایانی‌ شان مواجه شدند، اما تعداد بیشتری از سهم‌ها شاهد روند افزایشی بودند هرچند که این افزایش چندان چشم‌گیر به نظر نمی‌آمد.

علاوه بر این در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز سهم‌هایی که رشد کردند از روند صعودی کمی برخوردار بودند و دو سهم اندکی در قیمت پایانی شان افت کردند.

اکثریت قندی‌ها نیز امروز روند کاهشی را تجربه کردند به طوری که نمادهای قند ثابت خراسان، شهد و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال بیش از چهار درصد روند کاهشی را در قیمت‌ شان تجربه کردند و نمادهای قند هگمتان، قند نیشابور و قند شیرین خراسان مقداری رشد یافتند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۰۰ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۹۴۱ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون شهری امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد پتروشیمی جم، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، پتروشیمی مبین، سرمایه‌ گذاری غدیر و ملی صنایع مس ایران اشاره کرد.

آیفکس نیز امروز با رشد ۴.۲ واحدی مواجه شد و در تراز ۹۰۰.۱ واحدی ایستاد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۶۶ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن ۷۸۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۹ هزار و ۱۳۸ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد