اونس طلا2211.99
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت طلا نزدیک به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسید/ادامه روند نزولی قیمت برای دومین هفته متوالی

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده و برای دومین هفته متوالی در مسیر نزولی قرار گرفته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی شده و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به کمتر از 1254 دلار رسیده که این پایین ترین رقم از 24 می به شمار می رود. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون یک درصد کاهش داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای بین المللی به بالاترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی تغییر چندانی نداشته است. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا، احتمال اجرای سیاست های سختگیرانه پولی از سوی فدرال رزرو تا پایان امسال را افزایش داده است.

بهبود اوضاع اشتغال در آمریکا طی ماه های اخیر موجب شده است تا فدرال رزرو آمریکا برای اجرای سیاست های پولی عادی و افزایش نرخ بهره، آماده تر شود.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را با 0.25 درصد افزایش به 1.25 درصد برساند.

کمیته تعیین نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد به روند رو به رشد خود ادامه داده و اشتغال زایی نیز همچنان باثبات و قوی بوده است و به نظر می رسد روند نزولی نرخ تورم نیز زودگذر و موقتی خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار به طور شفاف اعلام کرده است که قصد دارد تراز مالی 4.2 تریلیون دلاری شامل اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار رهنی را کاهش دهد، فدرال رزرو طی سال های 2007 تا 2009 میلادی که اقتصاد آمریکا با بحران و رکود بزرگی روبرو شده بود، اقدام به خریداری اوراق قرضه و سهام کرده بود. انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا عادی سازی تراز مالی خود را امسال به صورت تدریجی آغاز خواهد کرد.

فدرال رزرو پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سال 2017 به 2.2 درصد خواهد رسید که این رقم نسبت به پیش بینی مارس افزایش داشته است. نرخ تورم نیز تا پایان امسال به 1.7 درصد می رسد که نسبت به پیش بینی قبلی 0.2 درصد کاهش نشان می دهد. نرخ تورم آمریکا در 5 سال گذشته کمتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بوده است.

دولت های منطقه یورو و صندوق بین المللی پول با اعطای کمک مالی جدید به یونان موافقت کرده اند.نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی بریتانیا همچنان ادامه دارد و این کشور باید به زودی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

واردات طلای هند در ماه می به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.14 درصد کاهش به 853 تن رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد