اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه ای بی سی بولیون:

حفظ سطح حمایتی 1260 دلاری به معنای افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ای بی سی بولیون بر این باور است که اگر سطح حمایتی 1260 دلاری برای هر اونس طلا حفظ شود، قیمت این فلز گرانبها با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جوردن الیسو اقتصاددان استرالیایی موسسه سرمایه گذاری ای بی سی بولیون در سخنانی تاکید کرد: من نسبت به قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده کاملا امیدوار هستم و فکر می کنم روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا کمی با انتظارات اولیه سرمایه گذاران بین المللی فاصله داشت ولی این مساله نمی تواند موجب نگرانی نسبت به روند قیمت جهانی طلا تا پایان امسال شود.

وی افزود: مهمترین نگرانی در شرایط کنونی بحث و جدل هایی است که درباره ترازنامه مالی فدرال رزرو مطرح شده است. با توجه به انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا، بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو طی ماه های آینده بتواند با خیال راحت سیاست های سختگیرانه پولی خود را اجرا کند.

البته فدرال رزرو آمریکا در بیانیه نشست اخیر خود پیش بینی کرده است که تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

الیسو افزود: تجربه نشان می دهد که پس از برگزاری نشست های اخیر فدرال رزرو آمریکا که با افزایش نرخ بهره همراه بوده است، قیمت طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو می شود ولی در میان مدت و بلندمدت قیمت طلا با افزایش روبرو شده است.

پیش از اعلام بیانیه فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا تا مرز 1280 دلار در هر اونس افزایش یافته بود ولی پس از آن قیمت طلا تا 1256 دلار کاهش یافت و بار دیگر به بالاتر از سطح 1260 دلاری رسیده است.

وی در ادامه گفت: جای نگرانی نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا وجود ندارد. به نظر من سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا چالش بزرگی برای قیمت طلا نخواهد بود گرچه می تواند موجب نوساناتی در قیمت طلا شود.

وی افزود: پیش بینی من این است که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1260 تا 1280 دلار در نوسان خواهد بود و در میان مدت نیز به بیش از 1300 دلار افزایش خواهد یافت. البته قیمت طلا برای تثبیت بیشتر در میان مدت باید سطح مقاومتی 1320 دلاری را بشکند. در این صورت قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به بیش از 1350 تا 1400 دلار خواهد رسید.

وی در پایان تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاران بین المللی در شش ماه دوم امسال با رشد فزاینده قیمت طلا کاملا شوکه شوند.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد