اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش مجدد قیمت طلا در پی کاهش شاخص سهام و نگرانی درباره تنش های سیاسی آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در حالی با افزایش روبرو شده که شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، پس از انتشار گزارشی که نشان می دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر انسداد در روند قضایی تحقیقات مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر مورد تحقیق و بازجویی قرار می گیرد، شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا شب گذشته پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، به کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده بود.

فدرال رزرو آمريكا نرخ بهره پايه آمریکا را براى بار دوم در سال ٢٠١٧ با افزایش ٠.٢٥ درصدی به ۱.۲۵ درصد رساند.

فدرال رزرو همچنین پیش بینی کرده است که تا پایان سال 2017 میلادی یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1264 دلار رسیده است.

قیمت طلا روز چهارشنبه پس از انتشار بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره این کشور تا 1256 دلار در هر اونس کاهش یافت و به پایین ترین سطح از 26 ماه می رسید. این برای دومین بار در 3 ماه اخیر بوده است که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با کاهش روبرو شده است. روبرت مولر دادستان ویژه پرونده دحالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا، دونالد ترامپ را رسما تحت بازجویی قرار داده است. این مطلب را واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشته است.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که برنامه کاهش اوراق قرضه و سهام را تا پایان امسال اجرا خواهد کرد. این مساله نشانگر اطمینان فدرال رزرو از روند مثبت اقتصاد و اشتغال این کشور بوده است.

ولی تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه می با کاهش روبرو شده و خرده فروشی نیز با بیشترین کاهش در 16 ماه اخیر همراه بوده است.

بانکداران وال استریت بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا از اوایل سپتامبر برنامه کاهش ترازنامه 4.5 تریلیون دلاری خود را آغاز خواهد کرد. ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی بریتانیا و در پیش بودن مذاکرات برگزیت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد