اونس طلا2303.79
مظنه15,426,000
18 گرم3,561,100
ارزش سکه34,754,778
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000
تحلیلگر ارشد موسسه ئی تی اف تحلیل کرد:

چرا قیمت جهانی طلا تا پایان امسال کاهش خواهد یافت؟

سایت طلا : در حالی که برخی کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که نگرانی های اقتصادی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت ولی تحلیلگر ارشد موسسه ئی تی اف نسبت به کاهش قیمت طلا تا پایان امسال هشدار داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی "وات اینوستمنت"، "نیتش شاه" تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری ئی تی اف در سخنانی تاکید گرد: سرمایه گذاران باید منتظر کاهش قیمت طلا تا پایان امسال باشند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: گرچه نگرانی های اقتصادی عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا بوده ولی کاهش فشارهای تورمی در سیستم اقتصادی می تواند موجب افت قیمت جهانی طلا تا ماه های پایانی امسال شود.

وی اظهار داشت: تورم کافی در سیستم وجود داشته تا فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را طی سال جاری افزایش دهد. به طور کلی، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به ضرر قیمت طلا بوده است. این مساله چند دلیل دارد. نخست اینکه افزایش نرخ بهره نشانگر بهبود رشد اقتصادی است و این مساله موجب کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا می شود.

وی افزود: دلیل دوم این است که بالا رفتن نرخ بهره آمریکا به این معناست که درآمد حاصل از خرید بدهی های آمریکا در قالب اوراق قرضه افزایش خواهد یافت و این مساله به ضرر تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

نیتش شاه تاکید کرد: افزایش نرخ بهره آمریکا به معنای افزایش ارزش دلار نیز خواهد بود. بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی، دلار را یک مکان امن سرمایه گذاری در رقابت با طلا ارزیابی می کنند. افزایش نرخ بهره بی شک به نفع ارزش دلار خواهد بود و تقاضا برای طلا را کاهش می دهد.

قیمت طلا در شرایط کنونی 2 درصد بالاتر از میانگین قیمت در 10 سال گذشته بوده است.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد. تنش های سیاسی در آمریکا و نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی بریتانیا و آغاز مذاکرات برگزیت نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد.

نااطمینانی های مربوط به اوضاع کره شمالی، خاورمیانه نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا باشد. نگرانی های مربوط به سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ نیز عامل موثری بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد