اونس طلا2194.89
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
کشتی آرای در گفتگو با سایت طلا پیش بینی کرد؛

قیمت جهانی طلا در ساعات آینده دستخوش تغییراتی خواهد بود

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بررسی عوامل مؤثر بر بازار طلا و سکه اعلام کرد؛ با توجه به نشست بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره این کشور اونس جهانی طلا در ساعات آتی با نوساتی مواجه خواهد بود.

محمد کشتی آرای در گفتگو با سایت طلا، با اشاره به دلایل ثبات قیمتهای جهانی طلا در هفته اخیر در مورد روند پیش روی بهای اونس طلا گفت: اولین جلسه بانک مرکزی آمریکا پس از روی به کار آمدن دولت جدید ترامپ امشب به وقت ایران برگزار خواهد شد و در مورد نرخ بهره بانکی این کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

وی با بیان داوم نداشتن آرامش بازار جهانی طلا افزود: این جلسه بانک مرکزی آمریکا بر روی بازارهای جهانی به ویژه بر قیمت اونس طلا تأثیرگزار بوده و در ساعات آینده تحولاتی را در نرخ جهانی طلا شاهد خواهیم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن ارزیابی بازارجهانی طلا خاطرنشان کرد: طبیعتاً بعد از شروع بهار که معاملات نفتی با نوساناتی همراه می گردد بازارهای جهانی نیز از این نوسان پیروی کرده و در این ایام تأثیر بسیاری را روی ارزش سهام و بازارهای مالی و طلا داشته است.

کشتی آرای در مورد دلیل آرامش قیمتها در بازارهای جهانی طلا طی هفته های اخیر گفت: در چند هفته گذشته تحولات سیاسی، به ویژه در منطقه خاورمیانه سبب نوسانات بازارها شد ولی زود این نوسان فروکش کرد و وضعیت سیاسی جهان رو به ثبات پیش رفت که همین ثبات جهانی باعث شد تا قیمت جهانی طلا تغییرات عمده ای نداشته باشد.

وی وضعیت طلا و سکه در بازار طلای داخل را با ثبات و همراه با آرامش عنوان کرد و ادامه داد: این روزها با توجه به ماه مبارک رمضان و کاهش محسوس تقاضا در بازار باعث افت بهای سکه نسبت به قبل شده است، و این افت تقاضا باعث شد تا آن تفاوت قیمتی که قبل از ماه رمضان بر روی سکه ایجاد شده بود به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد روند قیمتها در بازار داخلی طلا و سکه نیز تصریح کرد: در چند هفته گذشته علیرغم نوسان قیمت جهانی طلا، قیمت سکه در ایران رو به کاهش نهاد که علت آن افت تقاضا در بازار قابل مشاهده بود، و به نظر می رسد تا چند روز آینده هم این وضعیت به علت کاهش تقاضا باقی بماند. البته در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان احتمالاً شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود که می تواند مجدداً تأثیراتی را روی قیمت ها برخلاف قیمتهای جهانی داشته باشد.

کشتی آرای قیمت دلار را عامل مهمی در بهای طلا و سکه بیان نمود و افزود: به دلیل رکود در کشور مسلماً با کاهش واردات و در نتیجه کاهش تقاضا در بازار ارز مواجه هستیم، به ویژه اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری، تزریق به موقع و کافی ارز به بازار باعث شد که قیمت دلار نه تنها نوسان نداشته باشد، بلکه کاهشی هم باشد.

این مقام مسئول در صنف طلا و جواهر حجم خرید و فروش در بازار طلای کشور را در این ایام به شدت کاهشی توصیف کرد و در گفتگو با سایت طلا گفت: بسیاری از همکاران ما به علت رکود موجود در بازار در این روزها حتی ریالی هم فروش نداشته اند، و این در حالی است که پرداخت مالیات های سنگین و ارزش افزوده افراد صنفی ما را به شدیداً تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به تعطیلی بسیاری از اهالی این صنف یادآور شد: عدم تعادل در درآمد و هزینه، مخصوصاً هزینه مالیات برارزش افزوده این روزها فشار مالی و روانی زیادی را به اعضاء صنف طلا و جواهر وارد کرده است.

کشتی آرای در خاتمه ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی با اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده، بار مضاعفی را که بر صنف طلا و جواهر در سالهای اخیر انباشته شده است را برطرف نماید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد