اونس طلا2196.42
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سرویس‌های فراگیر پهن باند با شبکه ملی اطلاعات به اجرا درآمد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ارائه سرویس های فراگیر و مقرون به صرفه مبتنی بر پهن باند با شبکه ملی اطلاعات به اجرا درآمده، است، گفت: هم اکنون تعداد کاربران پهن باند در ایران به 44 میلیون نزدیک شده است و تعداد مشترکان فعال موبایل بیش از 85 میلیون نفر و خطوط ثابت در ایران، بیش از 48 میلیون نفر می‌شود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سه شنبه شب در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی، با اشاره به پیشرفت هایی که ایران در عرضه سرویس های ICT در زندگی روزمره تک تک شهروندانمان داشته گفت: سیاست ما همواره بهبود کیفیت و تنوع سرویس ها بوده است. در عین حال مقرون به صرفه بودن سرویس ها با استفاده از عامل رقابت، مشارکت با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی، گسترش دسترسی به مناطق روستایی و دوردست، تسهیل و حمایت فعالانه از نوآوری ها و استقبال از فناوری های پیشرفته برای افزایش بازده، در همه زمینه ها، مد نظر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه کاهش شکاف دیجیتال افزود: با اجرای سیاست های فوق، سرویس های پهن باند را به تقریبا 28 هزار روستا ارایه کرده ایم و با استفاده از منابع مالی USO به سرعت در حال کاهش شکاف دیجیتال هستیم تا شبکه ها و سرویس های ICT به مناطق دوردست و کمتر برخوردار، گسترش یابد.

عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه ارایه سرویس های فراگیر و مقرون به صرفه مبتنی بر پهن باند مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به اجرا درآمده، است، خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد کاربران پهن باند در ایران به 44 میلیون نزدیک شده است و تعداد مشترکان فعال موبایل بیش از 85 میلیون نفر و خطوط ثابت در ایران، بیش از 48 میلیون نفر می شود.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با اعلام اینکه از این تعداد، 34 میلیون کاربر از خدمات 3G و 4G پهن باند موبایل استفاده می کنند، اظهار کرد: اکنون 3G در بیش از 900 شهر و 4G در بیش از 700 شهر ایران فعال است و در حال حاضر ظرفیت داخلی IP زیرساخت نزدیک به 10 ترابیت بر ثانیه می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در ایران 7 مرکز IXP را در سراسر کشور راه اندازی کرده ایم، تصریح کرد: همچنین اخیرا اتصال های فیبر نوری به منازل (FTTH) مسکونی و کسب و کارها، ارایه می شود که سرعت ارایه چنین خدماتی در آینده نیز، بیشتر می شود. چراکه در این راستا هدف خود را ارایه اتصال پهن باند و عرضه خدمات سودمند قرار داده ایم تا شهروندان را با ارایه گستره وسیعی از برنامه های کاربردی و اقلام اطلاعاتی، توانمند کنیم.

وی افزود: در سال گذشته با حمایت های مالی و اعطای وام های کم بهره به شرکت های نوپا، موسسات نوآوری و مراکز تحقیق و توسعه، بیش از 100 هزار شغل جدید، مرتبط با حوزه ICT ایجاد کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه در سه سال گذشته حجم بازار ICT در ایران سه برابر شده است، اظهار کرد: انتظار داریم که این افزایش را در 5 سال آینده نیز داشته باشیم ضمن اینکه سیاست ایران استقبال، تسهیل و تشویق همکاری های بین المللی در همه حوزه های مرتبط با ICT است.

واعظی با تاکید بر حضور فعالانه در کنفرانس های بین المللی، نشست های مطالعاتی مختلف گفت: به شیوه ای سازنده و مثبت، سهم خود را در این نشست ها ادا کرده ایم و در آینده نیز این راه را ادامه می دهیم. تنها با همکاری و تشریک مساعی می توانیم دنیا را نه فقط برای خود، بلکه برای نسل های آینده نیز، به جایگاهی بهتر تبدیل کنیم.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور، توجه بر اهمیت پروژه های مشترک با شرکای خارجی در توسعه فناوری ها، برنامه های کاربردی و خدمات جدید را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: این موضوع یکی از ستون های اصلی سیاست ماست و ما این فعالیتها را با اولویت دهی به معاملات خود، با کسانی که به این فراخوان پاسخ مثبت دهند، ادامه می دهیم. در این میان شرکتهای ایرانی زیادی در حوزه ICT وجود دارند که در این زمینه ها آماده آغاز همکاری های بین المللی هستند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: این گردهمایی، فرصت فوق العاده ای است که با دیگر ذینفعان ارتباط برقرار کنیم و با تبادل نظر از تجربیات یکدیگر بهره مند شویم که من از دیدگاههای شما در این مسیر استقبال کرده و از توجه شما سپاسگزارم.

بنابه این گزارش، اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی امسال با شعار «جامعه اطلاعاتی و دانش بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» از 22 خرداد (12 ژوئن) آغاز شده که تا 24 خرداد (16 ژوئن) در ژنو سوئیس، ادامه دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد