اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تحلیل اکونومیک کالندر از عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی اکونومیک کالندر بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با کاهش شدیدی روبرو نخواهد شد مگر اینکه فدرال رزرو آمریکا سیاست های سختگیرانه شدیدی را اتخاذ کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیک کالندر ، کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و منطقه یورو نیز عامل مهمی برای نوسان قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش چشمگیری روبرو نخواهد شد مگر اینکه فدرال رزرو آمریکا سیاست های پولی سختگیرانه تری را اتخاذ کند.

پس از آنکه قیمت جهانی طلا در روزهای گذشته با افزایش روبرو شد و تا سطح 1290 دلار در هر اونس بالا رفت، بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش همراه شد و تا 1270 دلار کاهش یافته است.

به نظر می رسد روند نوسانات ارزش دلار و بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد. اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو در پایان نشست چهارشنبه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست این هفته افزایش خواهد داد ولی لحن بیانیه این نشست تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره آمریکا در نشست های آتی خواهد داشت.

برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش می دهد. اگر فدرال رزرو در نشست چهارشنبه نرخ بهره را افزایش دهد این احتمال هست که ارزش دلار با افزایش و قیمت طلا با کاهش روبرو شود.

آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو نیز طی روزهای آینده منتشر می شود. نشست بانک های مرکزی ژاپن، انگلیس و سوییس نیز تا پایان هفته جاری برگزار خواهد شد و سیاست های پولی و نرخ بهره جدید این کشورها نیز اعلام می شود.

به نظر می رسد روند نوسانات ارزش دلار آمریکا طی روزهای آینده و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند و چین تاثیر زیادی بر مسیر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. نگرانی های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع آمریکا و در پیش بودن مذاکرات برگزیت نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت کالاهای راهبردی در بازارهای بین المللی باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد