اونس طلا2210.5
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تجمع پلاسکویی‌ها: ۷۰درصد پلاسکو سالم است

در میان تجمع‌کنندگان؛ یکی از کسبه در حالی که برگه آمار دزدی از واحدها و برگه سازمان نظام مهندسی را در دست دارد، می‌گوید: طبق گزارش سازمان نظام‌مهندسی تاسیسات در این بخش آسیب دیده است و نیاز به بازسازی دارد.

کسبه پلاسکو در میدان منیریه در تجمعی اعتراض‌آمیز خواهان بازگشت به واحدهایی از این ساختمان هستند که بعد از حادثه پلاسکو همچنان سالم است.

تجمع پلاسکویی ها: ۷۰درصد پلاسکو سالم است

کسبه در حالی که ادعا می‌کنند ۷۰ درصد از ساختمان پلاسکو از آسیب در امان مانده است، با نشان دادن برگه نظام‌مهندسی از مسئولان می‌خواهند شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند با ترمیم واحدهایی که بعد از حادثه آسیب جزئی دیده‌اند؛ زمینه‌ای فراهم شود و آنها به محل کسب و کار خود بازگردند.

یکی از کسبه می‌گوید: ساختمان پلاسکو با زحمات ۳۰ ساله ما تبدیل به ساختمان پلاسکو شد حال باتوجه به اینکه ۷۰ درصد از ساختمان سالم است؛ می‌خواهند دوباره آن را بسازند. این درحالی است که با تعمیراتی جزئی می‌توان رونق را دوباره به این منطقه از شهر بازگرداند.

تجمع پلاسکویی ها: ۷۰درصد پلاسکو سالم است

او در ادامه تاکید می‌کند؛ طبق نامه سازمان نظام‌مهندسی ۲۵۸ واحد از ساختمان پلاسکو در حادثه آسیب ندیده است اما تعلل بنیاد مستضعفان موجب شده کسب و کار در این ساختمان تعطیل شود.

یکی از کسبه که بیش از ۳۰سال در این ساختمان تولیدی داشته است؛ با اشاره به وعده بنیاد مستضعفان در زمان وقوع حادثه مبنی بر اینکه در مدت زمانی کوتاه پلاسکو را به کسبه بازمی‌گرداند، تاکید می‌کند: بنیاد مستضعفان برخلاف وعده‌هایی که در آن قول داده بود در سریع‌ترین زمان ممکن پلاسکو را دوباره به محل کسب و کار تبدیل کند اما تا امروز هیچ اقدام خاصی انجام نداده است. ۷۰ درصد ملک سالم است. امروز چرا می‌خواهند ۷۰ درصد را فدای ۳۰ درصد تخریب‌شده بکنند؟ همه آن چیزی که جزو دارایی کسبه است را می‌خواهند تبدیل به ساختمانی جدید کنند.

تجمع پلاسکویی ها: ۷۰درصد پلاسکو سالم است

او در ادامه می‌گوید:" وسایل و اموال کسبه‌ای که واحدهای آنها سالم مانده است هنوز هم در واحدها موجود است که همین امر باعث دزدی‌های بسیاری در این ساختمان شده است. در این میان؛ اتحادیه پیراهن‌دوزان هیچ همکاری با ما نمی‌کند و علیه ما کار می‌کند. مسئولان نقاط دیگری از شهر را برای کسب و کار به کسبه معرفی کرده‌اند که نه تنها مناسب نیست بلکه قصدشان دور کردن کسبه از پلاسکو است. ما می‌خواهیم به مغازه‌های خود برگردیم چون مغازه‌های ما سالم است. ۳۰ سال زحمت کشیده‌ایم و الان می‌خواهند ما را متفرق کنند به همین دلیل مکان‌هایی که هیچ رونقی ندارد را به ما معرفی می‌کنند.

براساس گفته‌های همین گروه از کسبه؛ ۲۸۶ واحد سالم در پلاسکو تعطیل شده است که این کار حدود ۵ هزار تولیدکننده عامل را خانه‌نشین کرد‌ه‌است؛ این در حالی است که می‌توان با مقاوم‌سازی ساختمان فعالیت دوباره را در پلاسکو از سر گرفت. آنها حتی حاضرند در بازسازی این ساختمان هزینه کنند به شرطی که بنیاد مساعدت کند.

یکی از کسبه در همین باره می‌گوید: گویا دست‌هایی در کار است که عملاً این ساختمان تخریب شود و تولیدکنندگان داخلی از این کار کنار بکشند تا برندهای خارجی بیشتر از قبل در بازار مانور بدهند. حتی شیشه این ۲۸۶ واحد در حادثه آسیب ندیده است اما در حال حاضر دزدها اقدام به شکستن شیشه‌ها و اقدام به دزدی از مغازه‌ها می‌کنند. ما اگر امروز مغازه‌های خود را از اجناس تخلیه کنیم، به بنیاد این اجازه را داده‌ایم که مغازه‌های سالم ما را خراب کند. گزارش نظام مهندسی در دست ماست چرا به آن استناد نمی‌کنند؟ یک چهارم ساختمان پلاسکوفرو ریخته اما سه‌چهارم آن سالم است با این‌حال کسی پاسخگوی ما نیست.

تجمع پلاسکویی ها: ۷۰درصد پلاسکو سالم است

یکی از دیگر کسبه درحالیکه برگه آمار دزدی از واحدها و برگه سازمان نظام مهندسی را در دست دارد، می‌گوید: طی گزارش سازمان نظام‌مهندسی تاسیسات در این بخش آسیب دیده است و نیاز به بازسازی دارد. سه هزار و ۶۰۰ متر را پلمپ کرده‌اند و می‌خواهند بیش از هزار میلیارد سرقفلی را با تخریب از بین ببرند و با این کار شغل‌ها و فرصت‌های بسیاری را از بین می‌برند. پاساژ نور را برای فعالیت کسبه پیشنهاد داده‌اند درحالیکه این پاساژ به هیچ عنوان مناسب فعالیت تولیدی‌ها و واحدهای فروش پوشاک نیست.

تجمع پلاسکویی ها: ۷۰درصد پلاسکو سالم است

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد