اونس طلا2378.09
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر به بانک مرکزی بازنگشته‌اند

عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به عدم بازگشت منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر به بانک مرکزی انتقاد کرد.

مجید کیانپور در نشست علنی امروز مجلس و در جریان سوال خود از وزیر اقتصاد در مورد عدم بازگشت منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر توسط بانک مسکن به بانک مرکزی گفت: چرا منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر توسط بانک مسکن به بانک مرکزی بازگشت داده نشده است.

او ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از وجوه بازگشت شده اقساط مسکن مهر نزد بانک مسکن است و به جای واریز به حساب بانک مرکزی و بازپرداخت خط اعتباری، متاسفانه استمهال ۱۰ ساله برای آن در نظر گرفته شده که این موضوع غیرکارشناسی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ناگفته نماند که بخش اعظم این منابع صرف تسهیلات بانکی بین هشت بانک دیگر شده است، اظهار داشت: حال چگونه خط اعتباری که باید برای تکمیل تسهیلات مسکن مهر و تکمیل آن صرف می‌شد، بخش اعظم آن در بخش غیربانکی هزینه شده است؟

کیان‌پور با بیان اینکه بانک مسکن براساس گزارش حسابرسی در کجا هزینه می‌کند؟ تصریح کرد: تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و از ۳۰ میلیون نیز به ۴۰ میلیون افزایش یافت که بار مالی برای بانک مسکن ایجاد می‌کند. تقریباً سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است و منابعی که در اختیار بانک مسکن است نیز ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات نزد بانک مسکن است که صرف تسهیلات بین بانکی شده است، خاطرنشان کرد: باید توضیح داده شود با چه مجوزی این مبلغ پول وارد بخش بین بانکی شده و با نرخ رایج بانکی برای بانک مسکن ایجاد رانت کرده است؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد