اونس طلا2374.47
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
تحلیل اینوستینگ نشان داد:

نشست بانک های مهم مرکزی جهان مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست بانک های مرکزی مهم جهان از جمله آمریکا، انگلیس و ژاپن قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از اینوستینگ، قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 0.69 درصدی روبرو شد تا برای نخستین بار در 5 هفته اخیر با افت همراه شده باشد.

بر اساس این گزارش افزایش ارزش دلار آمریکا و اعلام نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا یک شوک بزرگ به بازارهای مالی این کشور و ارزش پوند وارد کرده است. هیچ یک از احزاب سیاسی بزرگ بریتانیا موفق به کسب اکثر کرسی های پارلمانی نشده و اکنون تشکیل دولت جدید با ابهام و چالش بزرگی روبرو شده است.

این در شرایطی است که مذاکرات برگزیت نیز در پیش است و این مذاکرات قرار است 19 ژوئن رسما آغاز شود.افت شدید ارزش پوند موجب شده است تا شاخص ارزش دلار به بالاترین سطح خود در 2 هفته اخیر برسد.

در جلسه شهادت جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی نیز وی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دروغگویی در خصوص تحقیقات پرونده دحالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا متهم کرده است تا همچنان تنش های سیاسی در این کشور ادامه داشته باشد.

به نظر می رسد طی روزهای اینده برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و بانک های مرکزی انگلیس، ژاپن و سوییس تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در نشست 13 و 14 ژوئن افزایش خواهد داد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا اروپا و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد. آمارهای مهم نرخ تورم و تولیدات صنعتی چین و انگلیس طی روزهای آینده منتشر می شود. آمریکا نیز تورم قیمت تولید کننده را اعلام خواهد کرد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در پایان نشست در روز چهارشنبه کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

بانکهای مرکزی سوییس و انگلیس روز پنجشنبه نرخ بهره و سیاست های پولی جدید را اعلام خواهند کرد.بانک مرکزی ژاپن نیز روز جمعه نرخ بهره جدید را اعلام می کند.به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد