اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اقدام جدید روسیه و چین علیه دلار/ خرید طلا تشدید شد

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاملاً مشهود است که روسیه و چین دارند برای پایان دادن به وابستگی‌شان به دلار آمریکا طلای بیشتری خریداری می‌کنند.

اسپوتنیک گزارش داد، روسیه و چین به ذخیره سازی طلا به‌منظور کاهش وابستگی اقتصادهایشان به دلار آمریکا در آینده ادامه می‌دهند. به‌گفته کارشناسان، اگر نقش دلار به‌عنوان ذخیره ارزی جهانی کاهش یابد، جهان شاهد تغییرات بنیادین سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

طی سال‌های اخیر، روسیه و چین به‌شکل فعالانه‌ای اقدام به خرید طلا کرده و حجم ذخایر ملی طلای خود را افزایش داده‌اند.

به‌گفته فیلیپ کلینکمولر، کارشناس اقتصادی مؤسسه مدیریت سرمایه هوپف ــ کلینکمولر، این روند کاملاً مشهود است که روسیه و چین دارند برای پایان دادن به وابستگی‌شان به دلار آمریکا طلای بیشتری خریداری می‌کنند.

این کارشناس اقتصادی افزود: در سال‌های آینده بازارهای مالی شاهد کاهش قابل توجه ارزش پول ملی آمریکا خواهد بود.

«بر اساس برآوردهای ما، دنیا در 15 سال آینده شاهد روند کاهش ارزش برابری دلار آمریکا در برابر سایر ارزها خواهد بود. در درازمدت، نمی‌توان تضمین کرد که دلار همچنان به‌عنوان ارز مورد استفاده ذخایر جهانی باقی بماند».

طلا به‌صورت سنتی بخش عمده‌ای از ذخایر طلا و ارز روسیه و چین را تشکیل می‌داده است، در عین حال، حدود 60 درصد از ذخایر ارزی جهان به دلار ارزش‌گذاری شده است.

از یک سو، طلا در هنگامه بروز بحران‌ها یک ذخیره ملی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، وجود ذخایر طلا به جبران زیان‌های ناشی از نوسانات ارزش دلار کمک می‌کند.

به‌گفته جوچن استانزل، تحلیلگر بازار در مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتس، روسیه و چین با ذخیره سازی طلا می‌خواهند در تجارت طلا مستقل‌تر شوند و وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش دهند.

وی افزود، خرید طلا همچنین به یک کشور کمک می‌کند تا منابع مالی ملی خود را تنوع ببخشد. «اگر یک کشور تنها یک نوع ارز خریداری کند، وابستگی بالایی به نرخ آن ارز پیدا می‌کند. اما با خرید طلا، بانک مرکزی آن کشور منابع خود را تنوع می‌بخشد و سلامت دارایی‌های ملی‌اش را بالا می‌برد».

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد