اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا تحت تاثیر انتخابات پارلمانی بریتانیا کاهش یافت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز جمعه تحت تاثیر گمانه زنی های اولیه درباره نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا با کاهش رویرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که نتایج اولیه انتخابات پارلمانی بریتانیا نشان می دهد که ظاهرا هیچ یک از احزاب سیاسی نتوانسته اند به پیروزی مطلق دست یابند و احتمالا این کشور بار دیگر با تنش و بن بست سیاسی دیگری روبرو خواهد شد، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با کاهش نسبی همراه شده است.
بر اساس این گزارش انتخابات پارلمانی بریتانیا در شرایطی روز پنجشنبه برگزار شده است که این کشور در آستانه مذاکرات برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد.
ترزا می نخست وزیر بریتانیا در حالی در اقدامی غیر منتظره خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شده بود که قصد داشت با کسب اکثریت مطلق کرسی های پارلمان، موضع حزب محافظه کار در مذاکرات برگزیت را تقویت کند ولی نتایج اولیه انتخابات نشان می دهد که هیچ یک از احزاب نتوانسته اند به پیروزی مطلق و اکثریت کرسی های پارلمانی دست یابند.
به اعتقاد تحلیلگران ، قمار سیاسی ترزا می به قیمت از دست رفتن نخست وزیری وی تمام خواهد شد. نتایج اولیه انتخابات بریتانیا نشان می دهد که محافظه کاران 314 کرسی از 650 کرسی پارلمان را کسب خواهند کرد. حزب کارگر نیز موفق به کسب 266 کرسی می شود.
در حالی که نتایج نشست بانک مرکزی اروپا نیز غیرمنتظره نبوده است، به نظر می رسد نشست آتی فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر مهمی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.3 درصد کاهش به 1275 دلار رسیده است. برگزاری جلسه شهادت جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی و انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.
گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن بیشتر شده است. کومی بار دیگر رئیس جمهور آمریکا را متهم کرده است که با برکناری وی قصد داشته تا روند تحقیقات اف بی آی در خصوص تبانی احتمالی روسیه با تیم انتخاباتی ترامپ را تضعیف کند.
شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.4 درصد کاهش به بیش از 97.30 واحد رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 17.32 دلار رسیده است.
بانک مرکزی اروپا نیز در نشست روز گذشته خود تصمیم گرفت تا برنامه خرید اوراق قرضه تا ماه دسامبر سال جاری یا بیشتر ادامه خواهد یافت و در این جلسه در مورد کاهش خرید اوراق قرضه بحث و گفتگو نشد.
ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در سخنانی تاکید کرد، خطرات مربوط به رشد اقتصادی اتحادیه اروپا در حال حاضر به طور گسترده ای متعادل شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد