اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افسردگی تالار شیشه‌ای

بورس با ۶۳۳ واحد افت، هفته دوم خرداد را تمام کرد.

تب‌وتاب برگزاری دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خیلی زود در بورس فروکش کرد. تنها یک هفته بعد از اعلام نتایج، بازار سرمایه به بی‌رمقی رسید، هرچند به هر ترتیب کانال 80 هزار واحد را حفظ کرد. در اولین روزِ بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و با مخابره اولین اخبار از جلو افتادن حسن روحانی نسبت به دیگر رقبایش در شمارش آراء، بورس سبزپوش شد و 750 واحد رشد کرد. البته جشن پیروزی در بورس دوام زیادی نداشت و در آخرین روز کاری هفته انتخابات، شاخص کل تنها 21 واحد رشد کرد.

هفته گذشته، هفته بی‌رمق‌تری برای تالار شیشه‌ای بود. در ششمین روز از خردادماه سال 96، شاخص کل نزدیک به 200 واحد افت کرد و به کانال 80 هزار واحد که اوایل اردیبهشت آن را فتح کرده بود، بازگشت. افت شاخص در روزهای آینده هم ادامه پیدا کرد. از روز یکشنبه تا سه‌شنبه شاخص کل، 200 واحد دیگر ریخت و درنهایت در روز چهارشنبه با 2 واحد رشد، رقم 80 هزار و 413 برای شاخص کل ثبت شد.

کاهش ارزش سهام از نماد گروه‌هایی خودرویی در هفته گذشته آغاز شد. روند افت در ادامه دامن نماد گروه فلزات اساسی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، قندی‌ها و برخی نمادهای دارویی را هم گرفت. بعضی نمادها از گروه محصولات شیمیایی تا پایان هفته رشد را نشان می‌دادند، رشدی که نتوانست به داد بازار سرمایه برسد و درنهایت، بورس با 633 واحد افت، هفته دوم خرداد را تمام کرد.

افت شاخص کل بورس در دومین هفته آخرین ماه بهار سال 96 در حالی رخ داد که انتظار می‌رفت با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌ها و تقسیم سود در برخی از این مجامع به روال هرسال، شاخص کل رشد کند. در هفته گذشته 7200 میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران معامله‌شده است. ارزش کل معاملات 7286 میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به هفته اول خرداد 59 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد