اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جولان افزایش قیمت خودرو و سکوت سازمان حمایت

متأسفانه با وجود انتشار اخبار متعددی از افزایش نامعقول قیمت خودرو در بازار و توسط شرکت های خودروسازی هنوز سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا نکرده و واکنشی به این اخبار نشان نداده است .

بازار خرید و فروش خودرو امسال هم مانند سال گذشته شاهد رونق نیست و خریداران بنا به نیاز خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند. البته با توجه به رکود بازار خودروسازان از قیمت‌های فعلی خودرو راضی نبوده و به بهانه افزایش هزینه های تولید در صدد اخذ مجوز افزایش قیمت هستند اما هنوز این موضوع در شورای رقابت در دست بررسی است و تصمیم نهایی اعمال نشده است.

عدم تغییر قیمت خودرو باعث شده تا خودروسازان با استفاده از شگردهای خاص به جای تغییرات در اتاق خودرو یا موتور آنها با اعمال تغییراتی ساده آن را به عنوان یک خودروی جدید معرفی کرده و به نام آپشن و بیمه نامه شخص ثالث در صدد دریافت مبالغ اضافی از خریداران باشند. در این شرایط نهادهای نظارتی که متولی ساماندهی بازار هستند سکوت کرده و تصمیمی برای مدیریت بازار قیمت خود اعمال نمی‌کنند.سعید موتمنی رئیس نمایشگاه داران خودرو در همین ارتباط به تسنیم گفته بود: بازار این روزهای خرید و فروش خودرو به دلیل نبود خریدار رونقی نداشته و حتی کاهش قیمت‌هایی هم در انواع خودرو به وجود آمده است، اما نکته قابل توجه اینجاست که خودروسازان در این شرایط به بهانه اعمال نرخ جدید بیمه نامه شخص ثالث قیمت ها را افزایش داده‌اند.

به اعتقاد وی، به نظر می رسد این افزایش قیمت‌ها منطقی نباشد و خودروسازان بیش از نرخ بیمه نامه شخص ثالث بر قیمت محصولات خود اضافه کرده اند که در این رابطه سازمان حمایت باید ورود پیدا کرده و نظارت لازم را بر عملکرد شرکت های خودروساز داشته باشد.وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها بدون توجه به تغییر در کیفیت خودروها به هیچ عنوان قابل قبول نیست، افزود: قیمت برخی خودروها از 300 تا یک میلیون و 500 هزار تومان یافته که خودروسازان علت این افزایش قیمت را ناشی از افزایش 50 تا 70 هزار تومانی نرخ بیمه خودرو اعلام می کنند.علاوه بر این عملکرد خودروسازان امروز به بانکدارای شبیه است تا تولید خودرو زیرا پرداخت سود مشارکت 22 تا 33 درصدی مانع از نصب قطعات با کیفیت در خودروها می شود.

قیمت خودرو امروز در حالی با نوسانات مختلف در سطح بازار و کارخانجات روبه رو است که براساس قانون سازمان حمایت باید در این شرایط ورود پیدا کرده و دلایلی افزایش قیمت ها را از شرکت های خودروساز جویا شود اما متأسفانه با وجود انتشار اخبار متعددی از افزایش نامعقول قیمت خودرو توسط شرکت های خودروسازی هنوز سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا نکرده و واکنشی به اخبار نشان نداده است. در این شرایط این مردم هستند باید با تضییع حقوق خود به ناچار خودروها را با قیمت های غیر واقعی خریداری کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد