اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت از محدوده نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که احتمال افزایش قیمت جهانی هر اونس طلا تا 1280 دلار وجود خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از اف ایکس استریت، جدیدترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار در روزهای گذشته بار دیگر موجب شده است تا قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شود.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از 1265 دلار رسیده است. به نظر می رسد اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1267 دلاری را بشکند ، قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت ابتدا به 1270 دلار خواهد رسید و سپس می تواند تا 1276 و 1280 دلار نیز افزایش یابد.

از سوی دیگر سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1262 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1258 و 1253 و در نهایت 1251 دلار کاهش خواهد یافت.

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن خواهد بود. البته تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی آی بی سی بر این باورند که این عامل پیش از این تاثیر خود را در بازار طلا نشان داده است و بعید است که هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بتواند این بار موجب کاهش شدید قیمت طلا شود.

این در شرایطی است که تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 87 درصد رسیده است. فدرال رزرو احتمالا در این نشست نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش می دهد.

از سوی دیگر بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو در برابر دلار داشته و این مساله نیز می تواند عامل مهمی برای رشد بیشتر قیمت طلا باشد. گرچه تحلیلگران اقتصادی تقریبا نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن مطمئن هستند ولی این مساله برای نشست دسامبر اصلا قطعی نیست. نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به 48 د رصد رسیده است.

نکته مهم دیگر این است که طلا توانسته است سطح قیمتی 1260 دلاری یعنی میانگین 50 روز گذشته خود را بشکند. به نظر می رسد اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1280 دلاری را بشکند به زودی تا سطخ 1300 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد