اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل استاندارد بانک بررسی کرد:

آیا طلا می تواند به سطح 1300 دلاری افزایش یابد؟

سایت طلا : در حالی که تابستان در پیش است و بازار طلا از نظر تاریخی با کاهش چشمگیر مبادلات روبرو می شود، ولی یک تحلیلگر ارشد اقتصادی معتقد است که امسال می تواند شرایط متفاوت باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، تام کندال رئیس بخش راهبرد فلزات گرانبها در استاندارد بانک در سخنانی تاکید کرد: فصل تابستان از نظر تاریخی با کاهش مبادلات و افت رونق بازار فلزات گرانبها روبرو بوده است ولی این احتمال وجود دارد که این شرایط امسال متفاوت باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: میانگین عملکرد قیمت طلا در ماه های ژوئن و جولای طی سال های گذشته نشان می دهد که افت تقاضای جواهرات در این مدت موجب کاهش قیمت جهانی طلا می شود. بررسی میانگین قیمت طلا در 5 سال گذشته طی ماه های ژوئن و جولای نشانگر واقعیت های جالبی است. قیمت طلا در 5 سال قبل در این دو ماه با نوسانات زیادی روبرو بوده به طوری که در سال 2013 میلادی با افت 11 درصدی روبرو شده و سال گذشته رشد 8.33 درصدی را ثبت کرده است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: روند نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند مهمترین عوامل موثر بر تغییر قیمت طلا در ماه های تابستان باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازار هند و اعلام سیاست های مالیاتی این کشور نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود. اگر دولت هند بخواهد رویکرد شدیدتری اتخاذ کرده و مالیات را افزایش دهد، این مساله در نهایت به ضرر تقاضای فیزیکی در این کشور و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی تاکید کرد: افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی، افت قیمت نفت و افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند عامل مهمی برای افت قیمت جهانی طلا باشد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: کاهش ارزش دلار نیز به تقویت قیمت طلا کمک خواهد کرد. در شرایط کنونی گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد، اگر این امر محقق نشود، قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر بحران بدهی آمریکا و تشدید تنش های سیاسی در دولت ترامپ نیز عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد