اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

قیمت طلا در برابر افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا مقاومت خواهد کرد

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مقاومت قیمت طلا در برابر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن، کاملا عجیب بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، در حالی که گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن افزایش یافته و نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو به بیش از 78 درصد رسیده است، مقاومت قیمت طلا در برابر این عامل بسیاری از تحلیلگران اقتصادی را متعجب کرده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بازار طلا در شرایط کنونی توجه زیادی به تنش های سیاسی بین المللی داشته است. قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با رشد 1.2 درصدی روبرو شده و به بیش از 1267 دلار رسیده است.

قیمت نقره نیز برای سومین هفته متوالی افزایش داشته و با رشد 3 درصدی روبرو شده است. در حالی که آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا طی روزهای آینده منتشر خواهد شد ولی تحلیلگران معتقدند که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری همچنان عامل مهم و تعیین کننده ای برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

باری پوتکین تحلیلگر ارشد موسسه آر ام بی گروپ تاکید کرد: عوامل زیادی وجود دارد که می تواند موجب نگرانی سرمایه گذاران طی روزهای آینده شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. به نظر می رسد در صورت تشدید تنش های سیاسی بین المللی و رشد تقاضای فیزیکی، قیمت طلا به زودی تا سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: اگر سطح مقاومتی 1300 دلاری شکسته شود، قیمت طلا به زودی تا سطح 1400 دلار در هر اونس نیز افزایش خواهد یافت.

جاسپر لاولر تحلیلگر ارشد موسسه لندن کاپیتال گروپ نیز تاکید کرد: عواملی غیر از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بر قیمت طلا موثر خواهد بود. غیر از نگرانی های سیاسی در آمریکا، نااطمینانی مربوط به انتخابات سراسری بریتانیا طی ماه ژوئن می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شود.

وی پیش بینی کرد که در صورت تشدید تنش های سیاسی ، قیمت طلا می تواند سطح حمایتی 1260 دلاری را در روزهای آینده حفظ کند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو طی روزهای آینده و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد