اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معاون بندر خرمشهر:29 شناور مغروقه با قرارداد 625 میلیارد ریالی از آبراه اروند خارج می شود

معاون اداره کل بنادر ودریانوردی خرمشهر گفت:با انعقاد قرارداد 625 میلیارد ریالی بین سازمان بنادر ودریانوردی با یک شرکت ایرانی، 29 فروند از شناورهای مغروقه از آبراه اروند خارج می شود.

مهران میدری در بازدید اصحاب رسانه از این بندر به مناسبت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر با بیان این که از سال 72 تاکنون 180 فروند شناور مغروقه از آبراه اروند و رود کارون خارج شده که 55 فروند آن از اروند و 125 فروند آن از رود کارون بوده است، گفت: هم اکنون عملیات خارج کردن شناورهای مغروقه از آبراه اروند بیش از 34 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: در مجموع 66 فروند شناور مغروقه در اروند شناسایی شده که 15 فروند آن در طرف عراق، 3 فروند در مرز مشترک و 48 فروند آن در طرف ایران قرار گرفته و قرار است طبق این قرارداد 29 فروند آن توسط این شرکت ایرانی به منظور تسهیل تردد شناورهای بزرگ از آبراه اروند خارج شود.
معاون اداره کل بنادر ودریانوردی خرمشهر با بیان این که طبق این قرارداد 18 فروند از شناورهای مغروقه از اروند خارج شده است گفت: عملیات خارج کردن این مغروقه ها بیش از 34 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار داریم همه این 29 مغروقه از اروند خارج شوند.
میدری با اشاره به عملیات خارج کردن 29 شناور مغروقه از رود کارون نیز گفت: برای خارج کردن این شناورها از کارون هیچ اعتباری در اختیار ما قرار نگرفته، اما با توجه به مکاتبات لازم با سازمان منطقه آزاد اروند این سازمان موافقت کرده به علت توسعه کسب و کار در حوزه شناورسازی در مسیر رودخانه کارون ( 10 شرکت کشتی سازی ) هزینه خارج کردن این مغروقه ها را بر عهده بگیرد و خارج کردن 7 شناور مغروقه از این رودخانه از مهم ترین اولویت ها ما است و قرار است 6 شناور مغروقه در سال 96 از این رودخانه خارج شود.
وی گفت: پس از این که شناورهای مغروقه زمان جنگ تحمیلی از آّبراه اروند و کارون خارج شدند، عملیات لایروبی این آبراهه ها انجام می شود تا کشتی های بزرگ حمل کالا بتوانند به سهولت از این آبراهه ها بدون هیچ مشکلی تردد کنند.
وی یاد آورشد: بندر خرمشهر ،در شمال غربی خلیج فارس در محل تلاقی رودخانه های اروند و کارون با 230 هکتار مساحت و ظرفیت 500 هزار تن کالا و20 پست اسلکه در استان خورستان یک از قدیمی ترین بنادر ایران است و تا بندر ام القصر عراق 117 مایل دریایی، با بند بصره 19 مایل دریایی و با بندر شویخ کویت 120 مایل دریایی فاصله دارد و در زمینه تخلیه و بارگیری کانتینری، مسافری، نفتی و کالاهای عمومی نقش مهمی را در این منطقه ایفا می کند.
به گفته وی، برای افزایش ظرفیت کانتینری بندر خرمشهر قراردادی با شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده تا با اعتباری معادل 86 میلیارد تومان ( 860 میلیارد ریال ) ترمینال کانتینری آن در مساحت 15 هکتاربرای تخلیه و بارگیری بیش از 200 هزار کانتینر در سال افزایش یابد که هم اکنون ظرفیت آن سالیانه حدود 130 هزار کانتینر است.
میدری با بیان این که عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر در 2 ماه سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 68 درصد افزایش یافته است ، گفت: در دو ماه سال 95 126 هزار تن کالا از این بندر تخلیه وبارگیری شد اما در دو ماه سال 96 مقدار آن به 212 هزار تن رسید ، ضمن اینکه در دو ماه 96 7 هزار و 12 کانتینر از این بندر تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با دو ماه 95 که 4 هزار و 176 کانتینربوده رشد 68 درصدی داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد