اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نااطمینانی های سیاسی قیمت طلا را به بالاترین سطح از ابتدای ماه می رساند

سایت طلا : به دنبال تشدید نگرانی های سیاسی و افزایش تقاضای فیزیکی و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، نااطمینانی های سیاسی بار دیگر تاثیر زیادی بر افت شاخص سهام و افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح در 4 هفته اخیر رسیده است.

کارستن منکه تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری جولیوس بائر تاکید کرد: ما با ادامه نگرانی های بین المللی در خصوص سیاست های دولت ترامپ روبرو هستیم این مساله موجب کاهش شاخص سهام و رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

رهبران گروه 7 در نشست روز جمعه مذاکرات سخت و طاقت فرسایی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داشته اند. ترامپ پیش از این در نشست ناتو نیز از سیاست های این سازمان به شدت انتقاد کرده است. ترامپ همچنین سیاست های تجاری آلمان را به باد انتقاد گرفته است.

طلا معمولا در شرایطی که تنش ها و نگرانی های سیاسی بین المللی تشدید می شود، با افزایش مواجه می شود. قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی روز گذشته با 1.1 درصد افزایش به بیش از 1268 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از اول ماه می بوده است. این برای سومین هفته متوالی بوده است که قیمت طلا با افزایش همراه شده است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش 1.2 درصدی روبرو شده است. منکه در ادامه تصریح کرد: انتظار داریم که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله موجب تقویت مجدد ارزش دلار خواهد شد. البته در شرایط کنونی نگرانی ها و نااطمینانی های سیاسی زیادی در سطح بین المللی وجود دارد و این مساله موجب افزایش خرید طلا خواهد شد.

تازه ترین آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به 1.2 درصد رسیده است. این رقم ماه قبل تنها 0.7 درصد اعلام شده بود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزهای معتبر بین المللی قرار خواهد داشت. انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد