اونس طلا2197.46
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
نظرسنجی پلاتز نشان داد:

نااطمینانی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا

سایت طلا : تازه ترین بررسی و نظرسنجی پلاتز نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به روند قیمت طلا در روزهای آینده اطمینان چندانی ندارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز، بررسی و نظرسنجی جدید حاکی است که روند کلی قیمت طلا در هفته آینده چندان مشخص نیست و این در شرایطی است که طلا برای حفظ روند صعودی خود در روزهای اخیر تلاش زیادی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که در هفته گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شده سعی کرده است تا این روند نزولی را ادامه دهد. انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه می تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

این مساله موجب شد تا قیمت طلا عصر روز جمعه به بیش از 1265 دلار برسد که این بالاترین رکورد از اواخر آوریل به شمار می رود.

متن مذاکرات نشست فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا ترجیح می دهند تا برای افزایش بیشتر نرخ بهره منتظر شواهد بیشتری از بهبود شرایط رشد و رونق اقتصادی آمریکا باشند. این مساله موجب شد تا شاخص ارزش دلار به پایین ترین سطح از اکتبر 2016 میلادی برسد.

به طور کلی شرکت کنندگان در نظرسنجی پلاتز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1240 تا 1280 دلار در روزهای آینده در نوسان خواهد بود. هفته گذشته نیز شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی کردند که قیمت طلا در محدوده 1240 تا 1290 دلاری در نوسان است.

به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نوسانات شاخص ارزش دلار خواهد بود.

جونی توز تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری یو بی اس تاکید کرد: یک عامل مهم و تاثیرگذار بر افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر رشد تقاضای فیزیکی است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و تنش های داخلی در آمریکا نیز عامل مهم و موثری برای نوسانات قیمت طلا به شمار می رود.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد