اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه سرمایه گذاری سیتی خبر داد:

تاثیر چین بر بازار جهانی طلا همچنان رو به افزایش است

سایت طلا : تازه ترین تحلیل موسسه سرمایه گذاری سیتی نشان می دهد که نفوذ و تاثیر چین بر تعیین قیمت جهانی طلا احتمالا افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، در حالی که چین بزرگترین خریدار فیزیکی طلا در جهان به شمار می رود، تازه ترین ارزیابی و تحلیل موسسه سرمایه گذاری سیتی حاکی است که نفوذ و تاثیر چین بر بازار جهانی طلا و قیمت این فلز گرانبها همچنان افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش بورس فلزات گرانبهای شانگهای همچنان جایگاه مهمی در بازارهای بین المللی دارد و بزرگترین بازار مبادلات آتی طلا در خارج از آمریکا به شمار می رود. این در حالی است که میزان مبادلات طلا در بازار شانگهای از ابتدای امسال تاکنون به 450 میلیون اونس رسیده است.

در مقایسه میزان مبادلات طلا در بازار نیویورک در این مدت با 15 درصد رشد به بیش از 2.1 میلیارد اونس رسیده است.چین با راه اندازی بورس شانگهای و افزایش ذخایر طلای خود طی سال های اخیر سعی کرده است تا جایگاه مهمی را در بازار بین المللی طلا به دست آورد و به نظر می رسد نقش چین در بازار طلا طی سال های آینده نیز همچنان افزایش یابد.

تحلیل دیگری از موسسه اف ایکس تی ام نیز نشان می دهد که علاوه بر تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند، تنش های سیاسی در آمریکا و نگرانی های مربوط به اقدامات ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد.

تحلیل تکنیکال این موسسه نشان می دهد که اگر طلا بتواند سطح حمایتی 1260 دلاری را در کوتاه مدت حفظ کند، قیمت این فلز زرد تا سطخ 1275 دلاری افزایش خواهد یافت.

موسسه سرمایه گذاری بی بی اچ نیز اعلام کرد: به نظر می رسد اخبار و رویدادهای سیاسی همچنان سایه سنگینی بر اخبار اقتصادی داشته باشد و تحولات سیاسی در عرصه بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و نرخ ارز داشته باشد.

این گزارش افزود: ادامه تنش های سیاسی در آمریکا بر سر اقدام ترامپ در برکناری رئیس اف بی آی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا و کاهش ارزش دلار داشته است.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در اظهارات مهمی تاکید کرد که ارزش یورو به شدت پایین است. این سخنان موجب شده است تا ارزش یورو در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح در 6 ماه اخیر افزایش یابد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد