اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد انسان محور، جوانان را در کشور نگه می دارد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: تبدیل اقتصاد وابسته به نفت به اقتصادی متکی به نیروی انسانی سبب می شود جوانان در کشور بمانند.

سورنا ستاری در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر سال 95 که روز سه شنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: برای تولید و اشتغال مشکل پول نداریم بلکه باید فضای کسب و کار بهبود یابد.
معاون رئیس جمهوری به وجود کسب و کارهای نوین (استارتاپ ها) در کشور اشاره کرد و گفت: چند سال پیش برخورد با چنین کسانی نامناسب بود اما امروز آنها می توانند هر کدام 15 تا 16 نفر را بکار گیرند و شرکت های آنها 50 تا 60 میلیارد ریال ارزش دارد.
ستاری افزود: اکنون استارتاپ ها می توانند ١١٠ تا ١١٢ خدمت را به مردم ارائه کنند.معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: اگر بخواهیم جوان ها در کشور بمانند، باید اقتصاد را از نفت محوری به انسان محوری تغییر دهیم.
ستاری با بیان این که سال گذشته تولید مقالات علمی در ایران 17.5 درصد رشد داشت، خاطر نشان کرد: رتبه نوآوری ایران در جهان از ١٢٠ به ٧٨ ارتقا یافته است و در سال 2017 این رتبه بازهم بهبود می یابد.وی گفت: بزودی ایران یکی از ابرقدرت های مطرح شده در حوزه استارتاپ ها خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، با پول دولتی، پژوهش به ثمر نمی نشیند و بنابراین سیستم سرمایه گذاری باید تغییر کند.
ستاری ادامه داد: در حوزه بنگاههای کوچک و متوسط محیط کارآفرینی مناسب نیاز داریم زیرا اکنون دوران صنایع بزرگ نظیر سیمان و پتروشیمی گذشته و باید روی استارتاپ ها کار کرد.وی درباره فعالیت ایران در حوزه فناوری های نانون نیز گفت: در نانو توانستیم به لحاظ مقاله در رتبه بالایی قرار بگیریم.
معاون رئیس جمهوری با یادآوری اینکه در 100 سال گذشته به دلیل اتکای کشور به درآمدهای نفتی بسیاری از حوزه های کارآفرینی از جمله رشته هاص صنایع دستی از بین رفته است، اظهار داشت: اگر می خواهیم فرزندانمان در ایران بمانند باید تفکر خود را عوض کنیم.
وی تاکید کرد: پتانسیل زیادی داریم طی یک تا دو سال آینده اتفاق های خوبی در حوزه استارتاپها خواهد افتاد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با یادآوری اینکه اکنون قیمت زمینی در کنار دانشگاه شریف 40 درصد بیشتر از سایر زمین ها در منطقه است؛ گفت: ثروت باید از دانشگاهها بیرون بیاید.به گزارش ایرنا، در این آئین که علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری حضور داشتند، از ١٠ نفر از کار آفرینان برتر سال 95 قدردانی شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد