اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بلومبرگ تحلیل کرد:

دردسرهای ترامپ مانند شمشیر دو لبه ای برای طلا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بحران ریاست جمهوری دونالد ترامپ می تواند مانند شمشیر دو لبه ای برای طلا عمل کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، مایکل کوگینو تحلیلگر ارشد اقتصادی و رئیس یک صندوق بزرگ سرمایه گذاری تاکید کرد: در حالی که قیمت طلا ممکن است به خاطر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری با افزایش بیشتری روبرو شود ولی از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که افت نرخ تورم در اقتصاد آمریکا موجب افت قیمت جهانی طلا گردد.

بر اساس این گزارش، کوگینو در ادامه تصریح کرد: گرچه دردسرها و مشکلات ناشی از ریاست جمهوری ترامپ می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری شود و این مساله تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد، ولی از سوی دیگر انتظارات نسبت به رشد اقتصادی و تورم در آمریکا ناامید کننده است و این عامل نیز می تواند به ضرر قیمت طلا تمام شود.

قیمت طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر تنش های سیاسی در آمریکا و برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی از سوی ترامپ، با افزایش نسبی روبرو شده است. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 2.1 درصدی همراه بوده است. ترامپ 9 می تصمیم گرفت تا جیمز کومی را برکنار کند و این مساله با واکنش های منفی زیادی روبرو شده است. کاهش ارزش دلار و شاخص سهام تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: به نظر من قیمت طلا در بلندمدت روندی صعودی خواهد داشت. اگر نرخ بهره فدرال رزرو به طور تدریجی افزایش یابد، اگر حجم پول کنترل شود و با رشد اقتصادی روبرو شویم و نرخ تورم نیز به تدریج افزایش یابد، در این صورت با افزایش قیمت طلا مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ریسک و خطر سیاسی و اقتصادی در اروپا نیز می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود، انتخابات پارلمانی فرانسه و آلمان در پیش است. مذاکرات برگزیت به زودی آغاز خواهد شد. بحران بدهی یونان نیز بار دیگر به اوج خود رسیده است. اگر بحران مالی و بدهی یونان تشدید شود این مساله در نهایت می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و نشست فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد