اونس طلا2324.9
مظنه15,287,000
18 گرم3,529,000
ارزش سکه34,441,611
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
تحلیل اینوستینگ نشان داد:

متن مذاکرات نشست فدرال رزرو و اوضاع سیاسی آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات نشست گذشته فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا که هفته گذشته با افزایش 2 درصدی روبرو شده از ابتدای هفته جاری نیز همچنان تحت تاثیر تنش های سیاسی در آمریکا و کاهش ارزش دلار، روند صعودی خود را ادامه داده است.

بر اساس این گزارش نگرانی های بین المللی نسبت به سیاست های دولت ترامپ فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده و این مساله می تواند عامل مهمی برای تعیین نوسانات قیمت طلا باشد.

افشای اطلاعات تازه ای درباره پرونده دحالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا فشار بیشتری را بر ارزش دلار وارد کرده است. وزارت دادگستری آمریکا دادستان ویژه ای را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده است که این مساله با واکنش منفی ترامپ روبرو شده است. اقدام ترامپ در برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی گمانه زنی ها برای آغاز تلاش ها با هدف استیضاح وی را افزایش داده است. ادامه نگرانی های سیاسی در آمریکا می تواند تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را افزایش دهد.

از سوی دیگر تصویب برنامه های اقتصادی و مالی ترامپ در کنگره و سنا نیز با ابهامات جدی روبرو شده است. شاخص ارزش دلار به پایین ترین سطح خود در 6 ماه اخیر رسیده است.شاخص ارزش دلار در هفته گذشته بیش از 2.12 درصد کاهش داشته است.

قیمت نقره نیز در هفته گذشته با 2.19 درصد افزایش روبرو شده است. به نظر می رسد در روزهای آینده انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره را مشخص کند. انتشار آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال نیز عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا خواهد بود.

آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند تقاضا و قیمت طلا داشته باشد.افزایش ارزش یورو در برابر دلار تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز روز چهارشنبه در یک کنفرانس اقتصادی در مادرید سخنرانی خواهد داشت. بانک مرکزی کانادا نیز نرخ بهره جدید خود را اعلام خواهد کرد. متن مذاکرات نشست گذشته فدرال رزرو پنجشنبه منتشر خواهد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد