اونس طلا2153.8
مظنه14,172,000
18 گرم3,271,600
ارزش سکه31,929,516
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

ادامه نگرانی های سیاسی در آمریکا قیمت طلا را همچنان افزایش داد

سایت طلا : به دنبال تشدید نگرانی های سیاسی نسبت به سیاست ها و اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه همچنان به روند صعودی خود ادامه داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که هفته گذشته با رشد 2.1 درصدی روبرو شده بود، در آغاز مبادلات هفته جاری نیز تحت تاثیر نگرانی های سیاسی در آمریکا و کاهش ارزش دلار قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش نسبی به 1255 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز با افزایش 0.7 درصدی روبرو شده است.

این گزارش افزود، ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نزدیک به پایین ترین سطح خود در 6 ماه اخیر قرار گرفته است. بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو و تنش های سیاسی در کاخ سفید تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش دلار داشته است.

ادامه تنش ها بر سر دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اقدام جنجالی ترامپ در برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

برخی رسانه های خبری گزارش دادند که علت اصلی برکناری کومی این بوده است که ترامپ از وی خواسته است تا تحقیقات مربوط به رونده روسیه را پایان دهد. ترامپ مساله برکناری کومی را در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در میان گذاشته است تا توضیح دهد که چرا واشنگتن نمی تواند زمینه های همکاری با مسکو را پیدا کند.

جیمز کومی موافقت کرده است تا در نشست کمیته اطلاعاتی سنا شرکت کرده و شهادت دهد. کره شمالی نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک میان برد را با موفقیت آزمایش کرده است.

به نظر می رسد برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

بانک مرکزی روسیه نیز اعلام کرده است که قصد دارد متنوع سازی ذخایر ارزی خود را ادامه دهد، روسیه در ماه آوریل برای چهارمین ماه متوالی ذخایر طلای خود را افزایش داده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه قرار خواهد داشت. اوضاع سیاسی آمریکا می تواند تا حد زیادی بر وضعیت تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا موثر باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد