اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
در جریان سفر ترامپ به ریاض؛

عربستان و آمریکا ۳۸۰ میلیارد دلار قرارداد جدید امضا کردند

مقامات رسمی سعودی اعلام کردند که ارزش قرار دادهای تجاری میان عربستان سعودی و آمریکا به بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری «عرب نیوز»، مقامات رسمی عربستان سعودی اعلام کردند که ارزش قراردادهای میان این کشور و آمریکا که در سفر دیروز «دونالد ترامپ» از «ریاض» امضا شد، حداقل ۳۸۰ میلیارد دلار است.

این قرار دادها در حوزه های مختلفی از جمله اقتصادی و فناوری میان دو طرف به امضاء در آمده است. همچنین مقامات ارشد سعودی از سفر اخیر «ترامپ» به این کشور بعنوان نقطقه عطفی در روابط دو کشور یاد می کنند.

این قراردادها با بخش خصوصی و همچنین دولتی در زمینه سرمایه گذاری و زیرساخت ها به امضاء رسیده است.

ارزش این قرار دادها بالغ بر ۳۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که قرار است طی ۱۰ سال آینده اجرا و فرصت های زیادی را برای دو کشور فراهم سازد.

بر همین اساس، بیش از ۲۰ مجوز برای شرکت های بزرگ آمریکایی به منظور کمک برای سرمایه گذاری مستقیم بین دو کشور صادر شده که نتیجه آن ایجاد هزاران شغل برای آمریکایی ها، افزایش خرید کالاها، تجهیزات و فناوری های آمریکایی است که البته عربستان سعودی هم از آن نفع می برد.

البته بخشی از این قرار دادها در حوزه نفت و گاز منعقد شده و قرار است که شرکت «آرامکو» عربستان در مجموع ۳۰ میلیارد دلار در آمریکا تا سال ۲۰۲۳ میلادی سرمایه گذاری کند که برآورد می شود این موضوع منجر به اشتغال زایی تقریبا ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر شود.

بر پایه این گزارش، پیش از این «دونالد ترامپ» عربستان سعودی را به گاو شیرده ای که باید آن را دوشید، تشبیه کرده و با صراحت گفته بود که بعداز بی مصرف شدن عربستان، آن را در خاورمیانه رها می کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد