اونس طلا2151.6
مظنه14,141,000
18 گرم3,264,400
ارزش سکه31,859,673
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

برای همکاری با دنیا باید استاندارهای بین‌المللی بانکداری را اجرا کنیم/ بانک‌ها مشکل کفایت سرمایه دارند

حاتمی یزد گفت: متاسفانه هیچ کدام از بانک‌های ما خود را با ضوابط استانداردهای بانکی بین‌المللی‌ تطبیق نداده‌اند.

احمد حاتمی یزد در خصوص وضعیت کنونی بانک‌های کشور اظهار داشت: ما هنوز تکلیف خودمان را با دنیا روشن نکرده‌ایم و مسئولین درجه اول کشور‌ هنوز در این زمینه تصمیم قطعی نگرفته‌اند. هنوز مشخص نیست که می‌خواهیم با دنیا کار کنیم یا خیر؟ با جهان کار کردن یعنی این که استاندادهای بین المللی بانکی دنیا را هم بپذیریم.

این کارشناس بانکی خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ کدام از بانک‌های ما خود را با ضوابط استانداردهای بانکی بین‌المللی‌ تطبیق نداده‌اند. حاتمی یزد تصریح کرد: در خصوص اجرای استانداردهای IFRS اگر این امر به خود بانک‌ها واگذار شود قطعا برای انجام آن کاری نمی‌کنند اما در صورتی که بانک مرکزی بر آن اصرار داشته باشد و صورت‌های مالی بانک‌ها را تایید نکند یا اقدامات تنبیهی در نظر بگیرد، مجبور می‌شوند استانداردهای حسابداری بین‌المللی IFRS را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: به جز بحث IFRS موضوع کفایت سرمایه بانک‌ها هم بسیار است. در حال حاضر هیچ کدام از بانک‌های ما از نظر کفایت سرمایه با فرمول های کمیته بال یک، دو و سه انطباق ندارد و دچار کمبود سرمایه هستند. عدم کفایت سرمایه یک بانک به این معنا است که آن بانک معتبر نیست و نمی‌تواند با بانک‌های بین‌المللی کار کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد