اونس طلا2147.89
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

افزایش 2.1 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

سایت طلا : قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با افزایش روبرو شد و در هفته ای که گذشت رشد 2.1 درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با افزایش 2.1 درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد این فلز زرد در 5 هفته اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش تنش های سیاسی در آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان معاملات روز جمعه با 0.6 درصد افزایش به 1255 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 2.1 درصدی روبرو شد.

ینس پدرسن تحلیلگر ارشد دانسکه بانک در این باره تاکید کرد: ما با تنش های سیاسی در آمریکا روبرو هستیم که موجب کاهش ارزش دلار شده است. این مساله موجب تقویت قیمت جهانی طلا شده است. البته هنوز معلوم نیست که طلا بتواند روند صعودی قیمت را طی هفته آینده نیز ادامه دهد.

طلا معمولا یک سرمایه گذاری جایگزین برای شرایطی است که تنش های سیاسی و نگرانی های مالی در بازارهای بین المللی تشدید می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی جیمز کومی رئیس اف بی آی را برکنار کرده است. برخی رسانه های خبری پیش از این اعلام کرده بودند که ترامپ از کومی خواسته است تا تحقیقات درباره دحالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ارتباط اعضای تیم انتخاباتی اش با مقام های روسیه را پایان دهد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در هفته گذشته بدترین عملکرد خود را در یک سال اخیر ثبت کرده است.

کارستن فریش تحلیلگر ارشد کامرز بانک نیز تاکید کرد که ریسک سیاسی بار دیگر تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته است. پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و اعلام نتایج آن اکنون به نظر می رسد اوضاع سیاسی آمریکا در کانون توجهات بین المللی قرار گرفته است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به طور غیر منتظره ای کاهش داشته است.

جیمز بولارد رئیس فدر ال رزرو سنت لوییس نیز در تازه ترین اظهارات خود نسبت به افزایش سریع نرخ بهره هشدار داده است. وی تاکید کرد: در شرایطی که آمارهای ناامید کننده درباره رشد اقتصادی و نرخ تورم منتشر شده، فدرال رزرو نباید برای افزایش نرخ بهره عجله کند.

ننتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 74 درصد رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه با 1.6 درصد افزایش به بیش از 16.80 دلار رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد