اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند صعودی قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی های سیاسی آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه روند صعودی خود را ادامه داده که علت اصلی آن کاهش ارزش دلار و نگرانی های سیاسی در آمریکا بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز گذشته با افزایش چشمگیر 2 درصدی روبرو شده بود، امروز پنجشنبه نیز روند صعودی خود را ادامه داده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار و ادامه نگرانی های سیاسی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا نیز گمانه زنی ها برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن را کاهش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز به بیش از 1260 دلار رسیده است. قیمت طلا پیش از این به بیش از 1263 دلار رسیده بود که این بالاترین رکورد از اول ماه می بوده است. قیمت طلا روز گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شد که این میزان افزایش در یک روز از ژوئن سال گذشته بی سابقه بوده است.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز به پایین ترین سطح خود در شش ماه اخیر رسیده است. ادامه نگرانی های سیاسی در آمریکا موجب شده است تا اجرای سیاست های اقتصادی و مالی مورد نظر ترامپ با ابهام جدی روبرو شود.

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه روبرت مولر رئیس سابق اف بی آی را به عنوان مشاور ویژه برای تحقیقات مربوط به تبانی احتمالی بین کمپین انتخاباتی ترامپ و مقام های روسی انتخاب کرده است. این نگرانی های سیاسی موجب شده است تا ابهامات زیادی درباره توانایی ترامپ برای عمل به قول های اقتصادی اش به وجود آید.

رئیس فدرال رزرو میناپولیس نیز نسبت به استفاده فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره برای مقابله با حباب قیمت دارایی ها در اقتصاد آمریکا هشدار داده است.

بانک یو بی اس سوییس پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا در نشست های ژوئن و سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. پیش از این بانک یو بی اس اعلام کرده بود که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست های جولای و دسامبر افزایش می دهد.

شورای جهانی طلا نیز پیش بینی کرده است که واردات طلای هند در ماه های آینده با کاهش روبرو خواهد شد. این در حالی است که واردات طلای هند در سه ماه نخست امسال با افزایش چشمگیری همراه شده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد